زهرا محمدزاده فیلی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر زهرا محمدزاده فیلی استان: لرستان
حوزه انتخابیه: خرم آباد و چگنی
شعار انتخاباتی: به عمل کار برآید به سخن دانی نیست پینه دست کم از پینه پیشانی نیست

پویش بزرگ انتخاباتی سوالات شرعی و احکام با عنوان «با سایت احکام انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.
زهرا محمدزاده فیلی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات سایت احکام در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:
رزومه:
– زهرا محمدزاده فیلی، روانشناس و مشاور سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عضو و دارای پروانه نظام روانشناسی و مشاوره و عضو جمعیت پیشگیری از خودکشی ایران
سوالات کشوری:
* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟
وجود گرایش‌های سیاسی متعدد در قوه مقننه
*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟
کمک گرفتن از ارگان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌ها
* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟
ثبت دقیق دارایی‌های نمایندگان و خانواده درجه یک ایشان قبل و بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی
*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟
عدم همکاری بین مجلس و دولت و قوه قضائیه قطعاً امور مملکتی پیشرفتی نداشته و هرج و مرج ایجاد خواهد شد، مهم‌ترین تجلی این همکاری مشارکت پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
*مسئولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟
ارتباط نمایندگان که پل ارتباطی بین مجلس و مردم هستند قطع شده و مردم از نظام جمهوری اسلامی سرد خواهند شد
*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟
قانون تصویب شده باید برای هر یک از مردم باشد نه قوم و گروه و شهر و استان خاصی.
سوالات استانی:
* قرار گیری لرستان در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، لزوم کاهش نرخ بیکاری ایجاب می‌کند، لرستان برای کاهش نرخ بیکاری، دارای چه بسترها و زمینه‌هایی است؟
لرستان یک استان چهار فصل با اقلیم گردشگری بالاست، در حوزه کشاورزی جای کار زیادی دارد، راه اندازی کارخانجات و کارگاه‌های تعطیل و نیمه فعال
* برای توسعه زیرساخت‌های آب، راه، برق، گاز، مدرسه و… در برخی روستاهای لرستان به ویژه شهرستان دلفان، چه تدابیر پایداری باید اتخاذ شود؟
کمک در تأمین بودجه از دولت و به کارگیری افراد با توانایی‌های بالا و با وجدان و خداشناسی که از بیت المال در جهت صحیح استفاده کند.
* استان لرستان با بیش از دو هزار پروژه، یکی از رکورد داران در زمینه پروژه‌های نیمه تمام است، عمده ترین دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها چیست و چه باید کرد؟
بی کفایتی مسئولان در رأس کار لرستان، عدم اعمال شایسته سالاری در انتخاب مدیران و طایفه بازی‌های لرستان امیدوارم از خبر زهرا محمدزاده فیلی راضی بوده باشید.

زهرا محمدزاده فیلی  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۲-۲۲ ۰۲:۴۰:۲۵