دومین کنگره ملی حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دومین کنگره ملی حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار می‌شود به گزارش سوالات شرعی و احکام، حجت الاسلام محمد پناهی در این زمینه افزود: این کنگره با هدف تبیین نظرات و دیدگاه‌های حضرت زهرا (س) نشر سیره فاطمی و تشریح مسائل روز جامعه از نگاه حضرت برگزار می‌شود.
وی گفت: دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) در ۱۵ محور و ۸ موضوع پیش بینی شده است و هدف از گستردگی موضوعات بهره‌گیری از زبان، هنر فرهنگ و رسانه در نشر و تبیین بینش ائمه اطهار (ع) و به ویژه بانوی برگزیده اسلام است.
حجت الاسلام پناهی ادامه داد: عکس، مداحی، مجسمه، موشن‌گرافی، صنایع‌دستی، پادکست، خوشنویسی، خوب‌نویسی، رسانه، شعر، مقاله، پوستر، کتاب، نقاشی، سرود، نمایش و کتابچه از جمله محورهای این کنگره است.
وی افزود: موضوعات کنگره ملی حضرت زهرا (س) نیز خطبه فدک حضرت زهرا (س)، نماز و فضائل اخلاقی سیره فاطمی، سبک زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، عبادات و مناجات حضرت زهرا (س)، ولایتمداری در مسیر فاطمی، راهکار ترویج فرهنگ فاطمی و تعاملات اجتماعی حضرت زهرا (س) است.
مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگوی برگزیده و بانوی برجسته اسلام است.
وی افزود: آیات و سوره‌هایی از قرآن کریم همچون سوره کوثر و سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در شأن حضرت زهرا (س) و همسر و فرزندانش نازل شده است و پیامبر اکرم (ص) نیز ایشان را «سیده النسا العالمین» خوانده‌اند.
رویداد دومین کنگره ملی حضرت زهرا (س) ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال‌جاری در فرهنگسرای جوان ارومیه با ارائه مقالات برتر، نمایش آثار برگزیده، اجرای تعزیه‌های کنگره و تجلیل از آثار برتر برگزار خواهد شد. امیدوارم از خبر دومین کنگره ملی حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار می‌شود راضی بوده باشید.

دومین کنگره ملی حضرت زهرا(س) در ارومیه برگزار می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۱ ۰۲:۴۱:۴۰