دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد به گزارش خبرنگار سایت احکام، شهرام محمدی شامگاه شنبه در همایش تبیین جایگاه حساب ۱۰۰ امام در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: دهه ۶۰ مقطع حکمرانی مردمی در کشور بود که متاسفانه دولت های سه دهه اخیر این مسیر را به سمت دولتی شدن تغییر دادند.
وی خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب گروه های جهادی با محوریت جهاد سازندگی و بهره گیری از امکانات خود روستائیان عمران و آبادانی را آغاز کردند و کارهای مناسبی نیز در این مدت انجام شد.
فرماندار مشگین شهر افزود: بعد از گذر از دهه اول انقلاب ما از این رویه شایسته فاصله گرفتیم و دولت ها در یک اشتباه استراتژیک امور مردمی را به نام دولت مصادره کرده و هزینه های سنگینی را بر دوش دولت گذاشتند.
محمدی بیان کرد: این رویه مدیریتی در هیچ جای دنیا پاسخگو نیست چرا که بهره گیری از ظرفیت مردمی می تواند کشور را در مسیر و ریل توسعه قرار دهد.
وی تصریح کرد: دولت سیزدهم برعکس این جریان حکمرانی مردمی را در اولویت قرار داد و در این مدت سعی شده تا از ظرفیت بسج و جهاد سازندگی استفاده شده و بسیاری از کارها با محوریت مردمی به سرانجام برسد.
فرماندار مشگین شهر به آثار سوء برخی از اقدامات تکنوکرات ها در دولت اصلاحات اشاره و اظهار کرد: نمونه این حرکت نامناسب برگزاری مسابقاتی با نام جام رمضان بوده که به خالی شدن مساجد در ایام ماه رمضان منجر شد و روزه داری هیچ سنخیتی با ورزش سنگین ندارد.
محمدی ادامه داد: ما در شهرستان مشگین شهر با همکاری ساکنان روستاها و بخش ها آسفالت ریزی و اصلاح شبکه آب را با مشارکت مردمی انجام می دهیم تا کار به سرعت و به نفع مردم به سرانجام برسد.
وی ضرورت احیای حساب ۱۰۰ امام و بهره گیری از این ظرفیت را یادآور شد و بیان کرد: از محل حساب ۱۰۰ امام برای حفظ آبروی خانوارهای نیازمند بیش از ۱۵ میلیون تومان کمک شده تا پرداختی اجاره و رهن این خانواده ها با تعلل روبرو نشود.
فرماندار مشگین شهر خاطرنشان کرد: مشگین شهر جزو ۴۰ شهرستان هدف شورای عالی جهاد سازندگی است و سعی مان بر این است تا ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل با هدف محرومیت زدایی منطقه مشگین شهر جذب کنیم.
محمدی افزود: در کنار حساب ۱۰۰ امام بنیاد مسکن طرح های عمرانی متعددی را در روستاها در حال اجرا دارد که همراهی گروه های جهادی، بنیاد علوی، کمیته امداد و سایر نهادها زمینه و بستر توسعه و تقویت اجرای این طرح ها را مهیا کرده است. امیدوارم از خبر دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد راضی بوده باشید.

دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۲۱ ۰۲:۴۲:۳۸