دغدغه بنیاد ایران‌شناسی شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دغدغه بنیاد ایران‌شناسی شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام، محمد حسین رجبی دوانی عصر یکشنبه در نشست خبری در ارومیه اظهار کرد: دغدغه بنیاد ایران شناسی، شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی است و هیچ کشوری از نظر ارزش‌های تمدنی به پای تمدن ایرانی نمی‌رسد، هجمه گسترده فرهنگ غربی، موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با ترویج فرهنگ خود و برحسب داشته‌هایمان مراسم فرهنگی و باستانی خود را پاس داشته و جایگزین فرهنگ غرب کنیم، گفت: دغدغه بنیاد ایران‌شناسی، شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی است و هیچ کشوری از نظر ارزش‌های تمدنی به پای تمدن ایرانی نمی‌رسد.
رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور ادامه داد: در ۱۹ استان نمایندگی داریم و درصدد هستیم با همکاری وزارت کشور به زودی در سایر استان‌ها نیز نمایندگی تأسیس کنیم.
وی با اشاره به پدید آمدن آثار و کتب فاخر توسط بنیاد ایران‌شناسی از بدو تأسیس تاکنون، خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید تلاش این است که ارزش‌های بلند تاریخ و فرهنگ ایران را در سه دوره ایران باستان، ایران دوره اسلامی و ایران انقلاب اسلامی بررسی و ترویج دهیم.
رجبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی، نهادینه کردن عشق و تعصب به پرچم توسط جوانان است زیرا برای کشور ما علاوه بر اینکه پرچم تقدس ملی دارد، تقدس دینی هم دارد از این رو تلاش می‌کنیم عشق و تعجب به پرچم در بین جوانان و مردم را شعله ورتر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم در بنیاد ایران‌شناسی تاریخ ایران را در سه مقطع دوره ایران باستان، دوره اسلامی و دوره انقلاب اسلامی بررسی و تحلیل کنیم و در آن را در ابعاد ملی و بین المللی بشناسانیم.
عقد تفاهم‌نامه همکاری با داشنگاه ارومیه، حوزه هنری آذربایجان‌غربی و دیدار با حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور بود. امیدوارم از خبر دغدغه بنیاد ایران‌شناسی شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی
است
راضی بوده باشید.

دغدغه بنیاد ایران‌شناسی شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی
است  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۰۱ ۰۲:۴۱:۲۴