دعوت جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین به حضور گسترده در جمعه
خشم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دعوت جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین به حضور گسترده در جمعه
خشم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان را به مشارکت گسترده در جمعه خشم برای حمایت از فلسطین و حضور پررنگ در تظاهرات‌ها و فعالیت‌های مردمی در حمایت از قضیه فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است که ما از همه جریان‌ها، احزاب، اتحادیه‌ها و هیئت‌های جوانان آزاد در سراسر جهان دعوت می‌کنیم اعضا و نیروهای خود را به مشارکت در فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها که اهرم فشاری مهم بر دولت‌ها جهت توقف صادرات سلاح به رژیم جنایتکار صهیونیستی و تعقیب و بازخواست سران این رژیم به سبب نسل‌کشی علیه ملت فلسطین به شمار می‌رود، دعوت کنند.
در این بیانیه آمده است: تشدید فشارهای مردمی، ابزاری کارساز و بسیار تأثیرگذار برای تغییر مواضع کشورها و دولت‌ها و واداشتن آن‌ها به جانبداری از حق مقاومت مشروع ملت فلسطین برای دفاع از خود، سرزمین و مقدسات خویش است.
روز گذشته نیز اتحادیه جهانی علمای مسلمان طی بیانیه‌ای دعوت به جهاد همگانی برای مقابله با ظلم و جنایت کرد و آزادگان جهان و امت اسلامی را به تلاش برای توقف نسل‌کشی در غزه فراخوانده بود.
روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی فرا رسیده است و مسلمانان جهان همانند سال‌های گذشته فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی را سر خواهند داد که حال و هوای امسال به دلیل نسل‌کشی ۱۸۰ روزه صهیونیست‌ها در غزه به گونه‌ای دیگر است.
رژیم صهیونیستی طی ۶ ماه گذشته بزرگ‌ترین جنایت‌ها را در نوار غزه رقم زده و تا به امروز شهدای غزه به مرز ۳۳ هزار نفر رسیده‌است که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
در این میان رژیم صهیونیستی نه تنها در جنگ علیه غزه به هیچیک از هدف‌های اعلامی و مشخص شده خود دست نیافته‌است که با انبوهی از بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کند؛ بحران‌هایی که البته پیش از جنگ غزه نیز وجود داشتند و این نسل‌کشی جاری به تعمیق بحران‌ها در اراضی اشغالی دامن زده‌است.
رژیم صهیونیستی همزمان با بحران اقتصادی، دچار تزلزل و بی‌ثباتی سیاسی است که پیش از طوفان‌الاقصی نیز وجود داشت و اینک ناکامی نتانیاهو در دستیابی به هدف‌های اعلانی در غزه باعث تشدید آن شده‌است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست در رسیدن به اهداف خود مبنی بر از بین بردن جنبش حماس و آزاد کردن اسیران صهیونیست با وجود گذشت ۶ ماه از جنگ، اکنون بر سر میز مذاکره غیرمستقیم با این جنبش نشسته و برای امتیازگیری تقلا می‌کند.
حالا این باور عمومی در اراضی اشغالی وجود دارد که نتانیاهو عمداً این جنگ را ادامه می‌دهد تا کابینه را از فروپاشی نجات دهد و بقای سیاسی خود را تضمین کند.
کارشناسان از این روند تحت عنوان «دستاوردسازی» یاد می‌کنند و «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که خواستار برکناری نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام است، بارها تاکید کرده که نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود اهمیت می‌دهد. امیدوارم از خبر دعوت جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین به حضور گسترده در جمعه
خشم
راضی بوده باشید.

دعوت جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین به حضور گسترده در جمعه
خشم  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۰۵ ۰۲:۴۶:۵۷