حماس بدنبال تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حماس بدنبال تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه است به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که در مرحله آتی، شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه به منظور خدمت به مبارزات ملت فلسطین به ویژه در سایه تشدید تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی خواهیم بود.
«حازم قاسم»، شامگاه چهارشنبه در گفتگو با رادیو صوت الاقصی تصریح کرد که سفر هیئت بلندپایه حماس به سوریه همراه با هیئت‌های دیگر گروه‌های فلسطینی و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در راستای تقویت روابط با این کشور صورت گرفت.
قاسم افزود که جنبش متبوعش مصمم است روابطی قوی و مستحکم با کشورهای پیرامون فلسطین اشغالی به منظور جلب هرچه بیشتر مواضع سیاسی در حمایت از مقاومت و پروژه آزادسازی فلسطین داشته باشد.
وی اظهار داشت که در دیدار امروز بر کنار گذاشتن اختلافات گذشته و تقویت روابط حماس با سوریه به منظور خدمت به ملت و قضیه فلسطین تاکید شد و قبل از این دیدار، وساطت‌ها و گفتگوهایی بین دو طرف تحت حمایت همپیمانان منطقه‌ای انجام گرفته بود.
لازم به ذکر است که هیئت‌هایی از گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی پس از سال‌ها راهی سوریه شده و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.
در این دیدار توافق شد که روابط گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با دولت سوریه از سرگرفته شود و به زودی اقداماتی در جهت تقویت هرچه بیشتر آن انجام گیرد.
گفتنی است، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه با هیئتی متشکل از شماری از رهبران و نمایندگان گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار که در دمشق برگزار شد، نتایج گفتگوهای آشتی ملی که در روزهای گذشته بین گروه‌های فلسطینی در الجزایر انجام شد و همچنین راه‌های تقویت این گفتگوها را مورد بحث و بررسی قرار دادند تا روند مصالحه با تشدید مقاومت مردمی علیه اشغالگری اسرائیل و جنایات مستمر آن در سرزمین‌های فلسطینی همخوانی داشته باشد.
قابل ذکر است که در هیئت گروه‌های فلسطینی «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «طلال ناجی» دبیرکل فرماندهی جبهه مردمی، «محمد قیس» دبیرکل سازمان صاعقه، «زیاد الصغیر» دبیر کل جنبش فتح انتفاضه، «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، «فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، «خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، «یوسف مقده» دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس و «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در سوریه حضور داشتند. امیدوارم از خبر حماس بدنبال تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه است راضی بوده باشید.

حماس بدنبال تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۰ ۰۲:۴۰:۰۸