جامعه اسلامی بعد از حضرت علی(ع) دچار ضلالت شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر جامعه اسلامی بعد از حضرت علی(ع) دچار ضلالت شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه شنبه در سومین شب از لیالی قدر در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اعمال و دستوراتی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت به مؤمنان رسیده و مؤمنین در شب‌های قدر انجام می‌دهند، اظهار کرد: یکی از اعمال شب‌های قدر، قرآن به سر گرفتن و قسم دادن خداوند به ۱۴ معصوم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هدایت از نعمت‌های بزرگ خداوند است، افزود: خداوند در قرآن کریم از ۲ نعمتِ هدایت و نبوت، با منت یاد کرده است و می‌فرماید اگر پیامبر (ص) و جانشینانش نبودند مردم سرگردان می‌شدند بنابراین پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع)، بشریت را از سرگردانی و گمراهی نجات دادند و وسیله هدایت انسان‌ها شدند.
آیت‌الله فلاحتی به تشریح هادی ناطق و صامت پرداخت و تصریح کرد: قرآن هادی صامت، و پیامبر (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز هادی ناطق هستند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت، وحی نیست اما جدا از وحی هم نیستند، افزود: بیانات و سخنانِ پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت نیز قرآنِ ناطق است و هردو هادی هستند و ما در شب‌های قدر با قرآن به سر گرفتن می‌خواهیم بگوییم که قدر این دو نعمت را می‌دانیم و خداوند را به ۱۴ معصوم که هدایتگرِ ما بودند قسم می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه بعد از امیرالمومنین علی (ع)، جامعه اسلامی دچار ضلالت شد، بیان کرد: زمانی‌که فرق مولا علی (ع) شکافته شد، جبرئیل در میانِ آسمان و زمین فریاد زد به‌طوری‌که همگان فریادش را شنیدند و گفت: «سوگند به خدا که ارکان هدایت درهم شکست».
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ثمره هدایت تصریح کرد: جامعه‌ای که قدر نعمت هدایت را بداند دچار ضلالت نخواهد شد و لذا باید از خود مراقبت کنیم.
آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما به این باور رسیده‌ایم که باید قدر نعمت هدایت و نبوت را بدانیم و فراموش نکنیم که هر دو نعمت از طریق قرآنِ ناطق و صامت نصیب ما شده است و بشریت چیزی جز این ندارد. امیدوارم از خبر جامعه اسلامی بعد از حضرت علی(ع) دچار ضلالت شد راضی بوده باشید.

جامعه اسلامی بعد از حضرت علی(ع) دچار ضلالت شد  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۰۳ ۰۲:۴۵:۰۳