تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد منابع جدید برای پروژه‌های لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد منابع جدید برای پروژه‌های لرستان به گزارش خبرنگار سایت احکام، داوود منظور شامگاه سه‌شنبه در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سخنانی با بیان اینکه لرستان در بخش زیرساخت، عقب‌ماندگی‌های تاریخی دارد، اظهار داشت: در راستای عدالت بین استانی، باید تلاش کنیم که این عقب‌ماندگی‌ها را جبران و شاخص‌های توسعه استان به متوسط کشور نزدیک کنیم.
وی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و بازدیدهای صورت‌گرفته، موضوع آب و مهار آب‌های سطحی در لرستان اولین اولویت است، در این راستا تسریع در تکمیل سدهایی که در استان در حال ساخت بوده با تخصیص اعتبارات لازم مدنظر است.
معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سد «معشوره» به‌عنوان سد مهم و راهبردی در لرستان، جز اولویت‌های دولت است، افزود: برخی محدودیت‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی دررابطه‌با این سد وجود داشت که به‌تدریج در حال برطرف‌شدن است.
منظور، تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد آغاز به ساخت این سد در لرستان باشیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای لرستان، بیان داشت: این پروژه‌ها نیز باید با اولویت دنبال شوند.
معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به شاخص بهداشت و درمان لرستان، گفت: الان متوسط تخت‌های بیمارستانی در کشور ۱.۸ به‌ازای هر هزار نفر جمعیت است، این نسبت در لرستان پایین است، اما چندین بیمارستان مهم در استان در حال ساخت است که امیدواریم این بیمارستان‌ها به‌خصوص بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد، بیمارستان دورود و همچنین بیمارستان کوهدشت تا پایان سال آینده افتتاح شوند.
منظور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین پروژه راه‌سازی و ریلی در لرستان در حال اجرا بوده که باید اعتبارات مربوط به آنها تأمین شود، بیان داشت: همچنین طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی، ورزشگاه‌ها، مدارس علمیه و… نیز جز مواردی که نسبت به تأمین منابع لازم آنها اقدام خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: طی زمان باقی‌مانده از سال، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید به طرح‌های استان تخصیص خواهیم داد، برای سال آینده نیز حدود شش هزار میلیارد تومان در بودجه برای استان پیش‌بینی‌شده که با تخصیص این اعتبارات جهش را دررابطه‌با بهره‌برداری از طرح‌های استان خواهیم داشت.
معاون رئیس‌جمهور، تصریح کرد: حدود ۴۹ پروژه و طرح در لرستان تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدوارم از خبر تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد منابع جدید برای پروژه‌های لرستان راضی بوده باشید.

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد منابع جدید برای پروژه‌های لرستان  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۳۱ ۰۲:۴۰:۳۳