برگزاری کرسی تلاوت در شب‌های اعتکاف کامیاران

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برگزاری کرسی تلاوت در شب‌های اعتکاف کامیاران حجت‌الاسلام مهدی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام اظهار کرد: امسال آئین معنوی اعتکاف با حضور ۵۳ دانش‌آموز و دانشجو در شهرستان کامیاران برگزار شد.
وی با ابراز خرسندی از حضور پرشور دانش‌آموزان در آئین معنوی اعتکاف کامیاران، گفت: اعتکاف دانش‌آموزی یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی و زیربنایی‌ترین کار فرهنگی برای نسل جوان و دانش‌آموز محسوب می‌شود که برای خانواده و جامعه اثرات مثبتی خواهد داشت.
وی یادآور شد: مسجد امام حسین (ع) در کامیاران هم‌اکنون میزبان معتکفین است که کمترین سن شرکت کننده در اعتکاف کامیاران ۶ سال و بالاترین سن شرکت کننده این مراسم معنوی ۶۳ سال است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران یادآور شد: در مجموع ۹۰ نفر در کامیاران معتکف شدند که از این تعداد ۳۳ نفر مرد و ۵۷ نفر زن هستند و ۳۱ نفر برای اولین بار در این آئین شرکت داشتند.
حجت‌الاسلام دهقانی گفت: به منظور ارتقا سطح کیفی برنامه‌ها در مراسم اعتکاف رجبیه برنامه‌های مختلف از جمله آذین‌بندی و محیط‌آرایی مساجد برای استقبال از معتکفین و حضور آنها در مسجد، برگزاری کرسی تلاوت در شب‌های اعتکاف، برگزاری جشن روزه اولی‌ها ویژه نوجوانان دختر و پسر معتکف، اهدای بسته‌های محتوایی فرهنگی متناسب با سن مخاطب به معتکفین و دعوت از کارشناسان و مبلغین جهاد تبیین برای ایراد سخنرانی برای معتکفین انجام شد.
وی برپایی تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی و پاسخگویی به شبهات پیرامون موضوع امامت، برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س)، برگزاری مناجات خوانی (دعای ام داود و مناجات امیرالمومنین (ع)) در شب‌های اعتکاف، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی (مسابقات کتابخوانی، حفظ بخشی از نهج‌البلاغه، نقّاشی، عکّاسی و…) متناسب با سن معتکفین و برگزاری ویژه برنامه‌های جشن ولادت امیرالمومنین (ع) و اهدای هدیه نیز از دیگر برنامه‌های آئین اعتکاف رجبیه است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اعتکاف برای ایراد سخنرانی باموضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، برگزاری مسابقه انشا با موضوع من و پدرم، برگزاری جشن پدران آسمانی، اهدای هدیه به کوچک‌ترین معتکف، مسن‌ترین و پرسابقه‌ترین متعکف نیز در آئین اعتکاف انجام می‌شود. امیدوارم از خبر برگزاری کرسی تلاوت در شب‌های اعتکاف کامیاران راضی بوده باشید.

برگزاری کرسی تلاوت در شب‌های اعتکاف کامیاران  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۲۷ ۰۲:۴۱:۴۲