اولین محموله صنایع‌دستی لرستان به کشورهای عربی صادر
می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اولین محموله صنایع‌دستی لرستان به کشورهای عربی صادر
می‌شود
عطا حسن پور در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام با اشاره به اینکه از محل تبصره ۱۸، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت دو هتل، یک سفره خانه سنتی و یک اقامتگاه سنتی در استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: ساخت هتل بزرگ بام لرستان با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در دستور کار قرار گرفته است.
تعداد تخت‌های مراکز اقامتی لرستان دو برابر می‌شود
وی عنوان کرد: همچنین یک هتل در شهرستان الیگودرز با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال تکمیل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه با اعتباراتی که امسال جذب خواهیم کرد تا پایان سال ۱۴۰۳، شاهد ساخت چهار تا پنج هتل چند ستاره در استان خواهیم بود، افزود: در حال حاضر کمتر از دو هزار تخت در مراکز اقامتی استان داریم که با ساخت و تکمیل این هتل‌ها، این عدد به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
حسن پور با اشاره به شرکت لرستان در چهار نمایشگاه مهم و در حد بین المللی صنایع دستی، گردشگری و… طی هشت ماه گذشته، گفت: در این نمایشگاه‌ها توانستیم لرستان و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان را به شیوه‌ای نوین معرفی کنیم.
صادرات اولین محموله صنایع دستی لرستان به کشورهای عربی
وی ادامه داد: معرفی صنایع دستی و همچنین فروش آنها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان است، چرا که هنوز ما به صادرات صنایع دستی در استان دست پیدا نکرده‌ایم و هنوز صادرات به شکل چمدانی انجام می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه صادرات، برندسازی و… احتمالاً امسال اولین محموله صنایع دستی لرستان به کشورهای عربی صادر خواهد شد، افزود: شیوه ظرفیت‌های لرستان در این حوزه تا کنون کاملاً سنتی بوده است، اوایل و یا پایان هر سال تعدادی کتابچه، برشور، کاتالوگ و پوستر چاپ می‌کردیم و به گردشگران به شکل مجانی می‌دادیم.
«لرستان سفر» راهنمای گردشگران
حسن پور، بیان داشت: در این راستا یک اپلیکیشن به نام «لرستان سفر» برأی معرفی آثار گردشگری، تاریخی، صنایع دستی و… در لرستان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ اثر لرستان در این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: در این راستا با کمک اداره کل فناوری اطلاعات لرستان، یک پیامک برای هر گردشگری که از هر ورودی به استان وارد می‌شود، ارسال می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تصریح کرد: این پیامک حاوی یک لینک بوده که گردشگران با کلیک روی آن به اپلیکیشن «لرستان سفر» متصل می‌شوند و در قالب آن همه محورهای گردشگری، جاذبه‌های تاریخی، اقامتگاه‌های سنتی و نقشه مسیر یاب بر روی این اپلیکیشن متصل است و گردشگر را به سمت این آثار راهنمایی می‌کند، همچنین در مسیر گردشگر با یک فیلم سه دقیقه‌ای به سمت آثار هدایت می‌شود.
آسفالت و بهسازی مسیرهای گردشگری
حسن پور در ادامه با بیان اینکه با کمک اداره کل راهداری استان و همچنین معاونت عمرانی استانداری لرستان، استاندار و… ارتقای زیرساخت‌ها در مسیرهای گردشگری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بخشی از اعتبارات زیرساخت‌ها را ما تأمین می‌کنیم، ولی بخش اعظم آن را اداره کل راهداری تأمین می‌کند.
وی با اشاره به آسفالت جاده دورود به آبشار «آب گرمه» و آبشار «بیشه» قبل از ایام عید امسال، بیان داشت: بهسازی مسیر تنگه «شیرز»، آبشار «نوژیان» و… نیز انجام گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: در دیگر مسیرها از جمله «آب گرمه» دلفان و چند مورد از محورهای گردشگری این ارتقای راه‌ها و زیرساخت‌ها امسال انجام خواهد گرفت. امیدوارم از خبر اولین محموله صنایع‌دستی لرستان به کشورهای عربی صادر
می‌شود
راضی بوده باشید.

اولین محموله صنایع‌دستی لرستان به کشورهای عربی صادر
می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۳۹:۱۹