امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی شامگاه دوشنبه در همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش دارالشفا برگزار شد گفت: تلاشی که دست نشانده‌های غرب در ایران در دوره پهلوی داشتند، فاصله انداختن بین عالمان دینی و جوانان جامعه به خصوص فرهیختگان بود.
مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تلاش بسیاری برای عدم تربیت نیروهایی که بتوانند جامعه اسلامی را اداره کنند انجام دادند.
وی بیان کرد: حضور مبلغان فاضل و دردآشنا در مراکز دانشگاهی از جمله مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات سال گذشته که جریان نفاق به دنبال ناآرام کردن جامعه بود افزود: در این شرایط ۷۰۰ طلبه جوان در مراکز دانشگاهی در ایام ماه مبارک رمضان حضور یافتند که پس از پایان کار آنها، نظرسنجی صورت گرفت و مبلغان اذعان داشتند که سوالات دانشجویی نسبت به گذشته بیشتر شده و تندی کمتری صورت گرفته است.
حجت الاسلام رستمی افزود: نعمت بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد فضا برای حضور مبلغان در دانشگاه بود که این نعمت را باید قدر دانست.
مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان کرد: گفته می‌شود در گذشته افرادی همانند شهید مطهری را در دانشگاه‌ها داشته ایم و آیا امروز چنین شخصیت‌هایی داریم که باید بیان کرد، امروز حضور حوزویان در فضای دانشگاهی بسیار بیشتر از گذشته شده و فضلای حوزوی بسیاری در این عرصه فعال هستند.
امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد
وی تاکید کرد: امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد به نحوی که برخی از جابجایی‌های آقایان با مخالفت دانشجویان مواجه می‌شود که این امر نشان از انس و ارتباط قوی بین دانشجویان و طلاب است.
حجت الاسلام رستمی گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا بر امر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشت و بزرگان زیادی در دانشگاه‌ها حضور یافتند و خدمات متقابلی صورت گرفته است.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: یکی از مؤثرترین و پیشروترین بخش‌هایی که رسالت جامعه علمی را در زمینه ترویج زبان فارسی دنبال می‌کند، جامعه المصطفی العالمیه است که توانسته بسیاری از افراد خارج از کشور را با مبانی اسلام و انقلاب اسلامی آشنا کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نماز جماعت در مراکز دانشگاهی داریم افزود: این در حالی است که باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هدف تأسیس دانشگاه در قبل از انقلاب اسلامی جدایی مردم از دین بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰۰ طلبه فاضل در دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فعالیت دارند و ۱۵۰۰ استاد حوزه در تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها حضور دارند.
وی با بیان اینکه امروز شاهد حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علمیه نیز هستیم افزود :۷ هزار دین پژوهی در کشور داریم که این افراد دانشجویانی هستند که خارج از حوزه علمیه مبانی و معارف دین اسلام را مطالعه می‌کنند.
حجت الاسلام رستمی بیان کرد: مسیری که امروز طی شده بسیار گسترده‌تر از گذشته بوده است و رهبر معظم انقلاب از سال ۷۰ به بعد تاکید دارند که درون یک پیچ تاریخ هستیم و در سه سال اخیر تعابیر ایشان تغییر کرده و امسال عنوان کردند که از پیچ تاریخی عبور کردیم و در نزدیکی‌های قله هستیم و نباید کسی خسته شود.
مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای شده است که رؤسای دانشگاه‌های آمریکا به دلیل اینکه دانشجویان از فلسطین حمایت می‌کنند استیضاح می‌شوند.
وی با اشاره به یک نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا گفت: ۵۱ درصد جوانان زیر ۲۵ سال در آمریکا می‌گویند که اسرائیل باید از بین برود و ۶۷ درصد جوانان زیر ۲۵ سال آمریکایی معتقدند که جنگ غزه باید تمام شود.
حجت الاسلام رستمی افزود: امروز افق حوزه علمیه تنها فضای جوانان داخل کشور نیست که البته دشمنان برای جوانان ما توطئه در پیش دارد که باید در راستای مقابله با آنان تلاش کرد، اما مسیر انقلاب اسلامی و قله‌ها فراملی است که امام راحل فرمود ما به دنبال شنیدن مرگ آمریکا از ناقوس کلیساها هستیم.
مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه بی تردید شاه کلید ادامه مسیر انقلاب اسلامی است. امیدوارم از خبر امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد راضی بوده باشید.

امروز جریان فاضل حوزوی در درون دانشگاه‌ها حضور دارد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۹ ۰۲:۳۷:۳۱