ادعای علی اف درباره برگزاری رزمایش ها در مرز جمهوری
آذربایجان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ادعای علی اف درباره برگزاری رزمایش ها در مرز جمهوری
آذربایجان
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از ترندنیوز، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طی سخنانی در مراسم پیروزی شهر شوشا گفت: هیچکس نمی‌تواند ما را بترساند.
بر اساس این گزارش، علی اف افزود: ما در حال تقویت ارتش خود هستیم و به تقویت آن ادامه خواهیم داد. ارمنستان باید درک کند که این اظهارات برخی از حامیان ارمنی نیست که ما را در چارچوب‌های فعلی نگه می‌دارد، بلکه سیاست خودمان است. ما از هیچکس نمی‌ترسیم.
رئیس جمهور آذربایجان ادامه داد: اگر از کسی می‌ترسیدیم هرگز جنگ دوم قره باغ را شروع نمی کریدم، تک تک ما آماده مرگ بودیم، ترجیح می‌دادیم بمیریم تا عقب نشینی، آزادی یا مرگ، حالا حاضریم برای حقوق خود بمیریم.
وی همچنین مدعی شد: کسانی که در مرز ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش نظامی برگزار می‌کنند نیز باید این را بدانند هیچکس نمی‌تواند ما را بترساند.
علی اف گفت: اگر ارمنستان بخواهد یک سیاست همسایگی خوبی انجام دهد ابتدا باید تمام مفاد بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت کند. باید در مذاکرات صلح با آذربایجان صادقانه عمل کند. نباید زمان را به صورت تصنعی به تأخیر انداخت.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان، اظهار داشت: سیاست اصولی ما بر پایه حسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان استوار بوده و تقویت روابط با هر یک از همسایگان به منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه طولانی دو همسایه شمالی در منطقه قره باغ، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، با رعایت حق و در چارچوب حقوق بین الملل تاکید کرده و از این رو اشغال سرزمین‌های آذربایجان را محکوم و از آزادسازی آن در بالاترین سطوح حمایت کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه رزمایش اخیر در مرزهای ارمنستان و آذربایجان را اقدامی معمول و برنامه ریزی شده دانست که از مجاری رسمی نیز قبل از برگزاری به اطلاع همسایگان ذیربط رسیده است. امیدوارم از خبر ادعای علی اف درباره برگزاری رزمایش ها در مرز جمهوری
آذربایجان
راضی بوده باشید.

ادعای علی اف درباره برگزاری رزمایش ها در مرز جمهوری
آذربایجان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۹ ۰۲:۳۹:۱۰