آخرین خبرها از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت/افتتاح پروژه تا
پایان سال

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آخرین خبرها از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت/افتتاح پروژه تا
پایان سال
سوالات شرعی و احکام – گروه استان‌ها: عملیات اجرایی پروژه چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت با تخمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ آغاز و قرار شد سال ۹۰ تمام شود، سال ۹۰ هم تمام شد و با گذشت حدود ۱۰ سال از وعده مسئولان برای افتتاح، جاده همچنان روی دست خود مانده تا همچنان قربانیان خود را تحویل دهد.
جاده کوهدشت – خرم‌آباد تنها راه ارتباط نزدیکی است که کوهدشت را به مرکز استان می‌رساند اما این راه، هنوز هم همچون سال‌های گذشته به رهگذران خود امان نمی‌دهد و از قربانی کردن آن‌ها در کمرهای باریک خود کوتاه نیامده است.

مردم این دو شهر چشم‌به‌راه تلاش بیشتر مسئولان مربوطه‌اند شاید با تسریع عملیات چهار خطه کردنش، روند مرگ و میر و وقوع تصادفات در این محور کاهش پیدا کند.
نیاز ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه
رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در بازدید از این پروژه راهسازی، اظهار داشت: این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، عنوان کرد: با این وجود در برخی از بخش‌های این پروژه، مشکلاتی وجود دارد، یکی از آنها قسمت خروجی خرم آباد به سمت کوهدشت است که بر اساس قول پیمانکار، این قطعه تا پایان ماه جاری رفع خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری لرستان، ادامه داد: تا کنون برای اجرای پروژه چهار خطه خرم آباد- کوهدشت، ۳۵۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
دالوند، افزود: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه در بین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفته است، بیان داشت: در این راستا اعتبارات خوبی به پروژه تزریق شده و امیدواریم تا قبل از پایان امسال این پروژه به مرحله افتتاح برسد.
وعده پایان امسال برای افتتاح پروژه
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت و رومشکان در مجلس در آخرین اظهار نظر در رابطه با این پروژه، گفته است: حدود پنج کیلومتر از محور کوهدشت – خرم‌آباد باقی‌مانده است.
وی، گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل چهارخطه کوهدشت – خرم‌آباد است، ۲۰ میلیارد تومان از این میزان را امسال و در مرحله اول توانستیم با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه جذب کنیم.

مبلغی با بیان اینکه پیمانکاران به‌زودی در قسمت‌های باقی‌مانده از جاده- کوهدشت خرم‌آباد مشغول به‌کار می‌شوند، گفت: امیدواریم بتوانیم مابقی اعتبار این محور را نیز جذب کنیم تا جاده کوهدشت- خرم‌آباد در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
بنا بر این گزارش، وقوع تصادفات ناگوار در جاده‌های لرستان به دلیل عدم چهار خطه شدن و تعریض آنها، موضوعی است که بارها از سوی مردم و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است و می‌طلبد که تکمیل این طرح‌های راهسازی مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد. امیدوارم از خبر آخرین خبرها از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت/افتتاح پروژه تا
پایان سال
راضی بوده باشید.

آخرین خبرها از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت/افتتاح پروژه تا
پایان سال  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۹ ۰۲:۳۷:۴۰