آبزی پروری توجیه اقتصادی بالایی دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آبزی پروری توجیه اقتصادی بالایی دارد به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمد حیدری عصر دوشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های آبزی پروری بخش مرکزی رودسر اظهار کرد: روستا همواره نمادی از پویایی و کارآفرینی است که می‌توان با احیای ظرفیت‌های بومی و محلی برای رونق اشتغال و تولید در این مناطق گام برداشت.
وی با بیان اینکه حمایت و توجه دولت به روستاها تلاشی برای بازگشت و تقویت جنبه تولید کنندگی روستاییان است، افزود: اشتغال روستایی با بهره گرفتن از ظرفیت‌های بومی و محلی روستاها یکی از راهکارهای دولت بوده تا روستاها به ماهیت واقعی خود بازگردند.
فرماندار رودسر با اشاره به اینکه تمام سیاست دولت حمایت از تولید در بخش مربوط به امنیت غذایی، آبزی پروری، مرکبات، صیفی جات، دامپروری است، اضافه کرد: دولت در تلاش است تا در بخش نهاده‌های دامی، صدور مجوزها، تسهیلات بانکی و نیز در مباحث علمی، پژوهشی، تحقیقاتی مساعدت لازم را به عمل آورد.
وی مؤلفه حمایتی دولت را تسهیلات کم بهره در قالب مشاغل خانگی تسهیلات تبصره ۱۸، صدور آسان مجوزها، مباحث علمی پژوهشی و نیز نهاده‌هایی که دولت در اختیار کشاورزان، دامداران، آبزی پروران قرار می‌دهد را عنوان کرد.
حیدری با اشاره به اینکه آبزی پروری در ذیل سیاست‌های حمایتی دولت قرار دارد، گفت: این شهرستان دارای ۲۳۰ استخر ماهی است که سالانه ۱۳۰۰ تن ماهیان خاویاری، قزل آلا و دیگر گونه ماهیان را تولید کرده و زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر فراهم کرده است.
فرماندار رودسر بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: به نسبت توانمندی و ظرفیتی که در شهرستان در زمینه آبزی پروری وجود دارد ما نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم تا زمینه تولید سرمایه و نیز اشتغال فراهم شود.
حیدری با بیان اینکه آبزی پروری از لحاظ بازدهی سرمایه، یکی از اقلام تولیدی است که دارای توجیه اقتصادی بالا است، گفت: برخی استخرهای پرورش ماهی علاوه بر صادرات ماهی به کشورهای همسایه به اشتغال زایی و نیز ارزی آوری کشور کمک می‌کند. امیدوارم از خبر آبزی پروری توجیه اقتصادی بالایی دارد راضی بوده باشید.

آبزی پروری توجیه اقتصادی بالایی دارد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۲۶ ۰۲:۴۰:۴۴