۵ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۵ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، خالد جنگجو عصر دوشنبه در نشست خبری شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان افزود: صادرات از گمرکات استان از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۹ درصد رشد دارد.
وی با اشاره به فعالیت ۶ بازارچه مرزی استان افزود: رشد ۵۴ درصدی از لحاظ وزنی و ۱۰۴ درصدی از نظر ارزشی صادرات از این بازارچه‌ها انجام شده است.
جنگجو در خصوص واردات از گمرکات استان نیز گفت: واردات استان طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی را شاهدیم.
وی در آمد گمرکات استان ۱۷ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد دارد.
ناظر گمرکات استان از تردد ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر از مبادی رسمی طی ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۱۲ دستگاه کامیون برای حمل و نقل تردد داشت.
داوود رحیمی، دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان نیز در این جلسه افزود: مجموع منابع بانکی استان طی سال جاری تا پایان مرداد ماه هزار و ۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته رشد ۳.۵ درصدی را شاهدیم.
وی ادامه داد: طی سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۹۴۴ هزار میلیارد ریال میزان مصارف استان در شبکه بانکی استان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱.۵ درصدی داشتیم.
رحیمی تصریح کرد: ۱۱٠ درصد منابع استان جذب مصارف شده است. امیدوارم از خبر ۵ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر
شد
راضی بوده باشید.

۵ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر
شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۹-۰۵ ۰۲:۳۹:۵۲