۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سنددار شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سنددار شد مجتبی قلنجی در گفتگو با خبرنگار سایت احکام با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی بستر مناسب خدمت‌رسانی بهتر به کشاورزان و مانع زمین‌خواری است، افزود: به‌منظور اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، از سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۸ هزار و ۷۵۴ فقره پرونده به مساحت ۱۳ هزار و ۶۶۹ هکتار از اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و سنددار شده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مزایای سنددار شدن اراضی کشاورزی، گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی ایجاد بستر مناسب در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کشاورزان و همچنین جلوگیری از معضل زمین‌خواری است.
قلنجی اظهارکرد: از ابتدای اجرای قانون رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۹۴ تا کنون، ۱۴۰۳ پلاک (قریه) به مساحت بیش از یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۵۲ هکتار از اراضی بهره‌برداران، در راستای اجرای رفع تداخلات، به ادارات ثبت اسناد و املاک استان جهت اصلاح سوابق و صدور اسناد اراضی کشاورزی ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از سه استان برتر کشوری در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع تداخلات است، افزود: صدور سند برای اراضی کشاورزی از جمله مهمترین پیش‌نیازهای اقتصادی شدن کشاورزی محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از مشکلات مالی کشاورزان با صدور سند تک برگ کشاورزی قابل حل است.
قلنجی با اشاره به ضرورت افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه اجرایی ذیربط در این زمینه، تأکید کرد: مشکلات و چالش‌های موجود به منظور تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان باید شناسایی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تسریع در عملیات اجرایی کار تا پایان سال جاری انجام گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: آذربایجان غربی در رفع تداخلات اراضی ملی با زراعی قدم‌های مطلوبی برداشته است که تاکنون به مساحت بیش از یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۵۲ هکتار از اراضی دارای تداخل مطرح و مورد بررسی قرار گرفته که به میزان ۱۸۰ هزار و ۵۷۴ هکتار رفع تداخل شده است. امیدوارم از خبر ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سنددار شد راضی بوده باشید.

۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سنددار شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۶ ۰۲:۴۱:۲۶