پیگیری قوه قضاییه برای حل چالش اسناد رفسنجان در جزیره
قشم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پیگیری قوه قضاییه برای حل چالش اسناد رفسنجان در جزیره
قشم
به گزارش سوالات شرعی و احکام، مجتبی قهرمانی در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای قوه قضاییه در این استان اظهار کرد: چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم است که بر اساس آن حدود ۷ هزار و ۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان تحویل مردم شریف جزیره قشم شده است که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و هم موانعی را در پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد کرده است.
وی گفت: حدود ۷۰ سال پیش یک دفترخانه در رفسنجان اقدام به صدور اسناد دفترخانه ای برای زمین های قشم کرد اطلاعات این زمین ها توسط اهالی محلی و صاحبان این املاک به اطلاع این دفترخانه که به صورت موقت در قشم فعال بود ارائه می شد و آن دفترخانه هم برای این املاک سند صادر می کرد.
قهرمانی تصریح کرد: اما از آنجا که بسیاری از این اسناد دچار مشکلات زیادی بودند و صاحبان این املاک هم به دلیل همین مشکلات نمی توانستند از این اسناد استفاده کنند، دادگستری استان طی یک برنامه ریزی توانست تعداد این اسناد را مشخص کند.
وی افزود: این یکی از مشکلات دیرینه جزیره قشم است که با همکاری دولت در صدد گره گشایی از آن هستیم.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضایی انجام شده است و با مدیریتی که در این خصوص صورت گرفته امیدواریم در کمیسیون‌های مربوطه به زودی فرایند رفع این چالش و مشکل طبق قانون و با در نظر گرفتن حقوق مردم و حقوق بیت المال صورت پذیرد. امیدوارم از خبر پیگیری قوه قضاییه برای حل چالش اسناد رفسنجان در جزیره
قشم
راضی بوده باشید.

پیگیری قوه قضاییه برای حل چالش اسناد رفسنجان در جزیره
قشم  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۳ ۰۲:۳۹:۲۷