هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق به افراد جامعه
دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق به افراد جامعه
دارد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، عبدالرحیم افروغ جمعه شب در حاشیه تماشای فیلم‌های منتخب هفدهمین جشنواره سینما حقیقت در سینما شهید آوینی، بیان کرد: وقتی در ابعاد مختلف هنر نگاه می‌کنیم قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق و افراد جامعه و مخاطبین خود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از مقوله‌های این مؤلفه پرداختن به واقعیت‌های موجود در جامعه انسانی و مسائل و موضوعات و حتی محیط زیست است و این حقایق مبتنی بر پژوهش و واقعیت‌هایی که با واکاوی پژوهش‌گران جامعه مطرح شده که برای نشان دادن به مخاطب باید از ابزار هنر استفاده کرد.
افروغ افزود: یکی از جدی‌ترین مسائل در این حوزه موضوع سینما حقیقت است که با مستندهای خوب و خلاقیت‌های هنری که به کار گرفته می‌شود می‌تواند واکاوی‌های مؤثری داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هوشمندی در تعیین موضوع، به کار بردن خلاقیت هنری و دامنه انتشار می‌تواند به تولید آثار فاخر و ماندگار کمک کند.
افروغ عنوان کرد: بوشهر به عنوان یکی از استان‌های اکران فیلم‌های منتخب جشنواره سینما حقیقت، از روز نخست شاهد استقبال خوب همشهریان از آثار این جشنواره بودیم و این مهم به ما انگیزه‌ای دوچندان می‌دهد که میزبان این رویدادها در استان باشیم.
وی تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر معرفی هنرمندان پیشکسوت و فعال گذشته، زمینه و بستر را برای هنرمندان جوان و نوجوانی که امروز فعالیت هنری خود را آغاز کرده‌اند باشیم.
افروغ اضافه کرد: فیلم «آخرین کوسه نهنگ» اثر رامتین بالف که در ارتباط با محیط زیست تولید شده به گواه تمام مخاطبین، مستندی زیبا و شگرف بود که این جای تحسین دارد زیرا فعالیت هنری با عشق و علاقه همراه بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: این اداره از آثار فاخر فرهنگی هنری هنرمندان هم‌استانی حمایت می‌کند و این را رسالت خود می‌داند. امیدوارم از خبر هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق به افراد جامعه
دارد
راضی بوده باشید.

هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق به افراد جامعه
دارد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۳۰ ۰۲:۴۰:۲۵