هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است به گزارش خبرنگار سایت احکام، سید محمد موسوی پنجشنبه شب در آئین اختتامیه نمایشگاه ساحت سطر و تقدیر از پیشکسوتان هنر خوشنویسی، بیان کرد: انجمن خوشنویسی هشت دفتر فعال در شهرستان‌های استان دارد که در بحث آموزش و توسعه و گسترش این هنر فعالیت می‌کنند.
رئیس انجمن خوشنویسی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه خوشنویسی در کشور سرآمد است، اظهار کرد: ۳۰ خوشنویس در رده ممتاز و فوق ممتاز در بوشهر خود گواهی بر این ادعا است.
موسوی افزود: علت نام‌گذاری نمایشگاه خوشنویسی با عنوان ساحت سطر به دلیل معنای زیبای این دو کلمه بود که ساحت به معنی قلمرو و گستره و سطر به معنی یک خط‌نوشته است.

وی ادامه داد: ۵۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که با کلمه بسم‌الله شروع و پایان می‌یافت که جایگاه و اهمیت «نقطه» را در زندگی بیان می‌کرد.
موسوی هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در تمام جوامع بشری است، عنوان کرد: هنرمندان از طریق همین سطرهای زیبا افکار را بیان و ناشناخته‌ها را معرفی می‌کنند.
وی تصریح کرد: توسعه و ترویج هنر خوشنویسی استان را مدیون پیشکسوتان و اساتید برجسته هستیم که با تلاش خود توانسته‌اند این هنر گرانبها را به خوبی در بین جوانان و نوجوانان گسترش دهند.
رئیس انجمن خوشنویسی استان ضمن تبریک هفته هنر خوشنویسی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته در انجمن برنامه‌ریزی شده که زمان برگزاری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. امیدوارم از خبر هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است راضی بوده باشید.

هنر خوشنویسی انتقال‌دهنده مفاهیم در جوامع بشری است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۰ ۰۲:۳۹:۲۹