نهج البلاغه چراغ راه در تمام شئون زندگی مردم در جامعه اسلامی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نهج البلاغه چراغ راه در تمام شئون زندگی مردم در جامعه اسلامی
است
به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور در کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در دانشکده امام علی (ع) یزد از نهج البلاغه به عنوان نقشه راهی برای جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: با استفاده از رهنمودهای نهج البلاغه می توانیم به زندگی دنیوی و اخروی خود سر و سامان دهیم و به کمال الهی برسیم.
وی با بیان اینکه دین و معنویت با کار و تلاش عجین است و در روایات اسلامی به کار و تلاش تاکید بسیار شده است، اظهظار کرد: برگزاری چنین کنفرانس های علمی می تواند ترویج فرهنگ کار را در فضای مناسبی پیگیری کند.
آیت الله دین پرور بیان کرد: اگر می‌خواهیم در فعالیت‌های خود به موفقیت دست پیدا کنیم باید در کنار فن و تخصص به مباحثی همچون معنویت، انسانیت و معارف الهی متوسل شویم.
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به فضائل حضرت‌امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: آن حضرت آنطور که بیان می‌کنند فقیر نبوده اند بلکه ایشان با دسترنج خود هزار بنده را خریده و آزاد کردند و حتی برخی از چاه‌هایی که حفر کردند همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه ایشان به عنوان حاکم حکومت اسلامی، همانند ضعیف ترین مردم زندگی می کرده است.
وی بیان کرد: کارآفرینان و کارفرمایان باید به مسوولیت خود در قبال کسب ثروت و قدرت نسبت به زیردستان خود و نیازمندان توجه داشته باشند.
دین پرور بیان کرد: امروز متأسفانه انسانیت را در بسیاری از اتفاقات مانند اتفاقات و کشتار مردم بیگناه غزه را گمشده می‌بینیم و متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و برخی از کشورها نیز در مقابل آن سکوت کرده‌اند.
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: اگر می‌خواهیم موفق شویم باید نهج البلاغه و قرآن‌کریم را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جامعه علاوه بر دنیا به معنویت نیز دست پیدا کنیم.
وی از نهج البلاغه به عنوان چراغ راهی در همه امور زندگی یاد کرد و گفت: نهج البلاغه نه تنها در حوزه کار و تلاش و تولید بلکه در همه زمینه ها دستورالعمل دارد.
گفتنی است؛ کنفرانس علمی تخصصی نهج البلاغه به مدت دو روز به میزبانی دانشکده فنی امام علی(ع) یزد برگزار شد. امیدوارم از خبر نهج البلاغه چراغ راه در تمام شئون زندگی مردم در جامعه اسلامی
است
راضی بوده باشید.

نهج البلاغه چراغ راه در تمام شئون زندگی مردم در جامعه اسلامی
است  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۲۶ ۰۳:۰۲:۵۳