مراسم روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مراسم روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در این همایش اظهار کرد: طبق ماده ۶ «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» برای مجموعه استاندارد کشور چهار وظیفه اصلی استانداردسازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت در نظر گرفته شده ضمن اینکه بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده دار وظایف فرعی دیگری نیز هستند که از جمله آن، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد است که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته ایم.
حمید مطهری با تبریک یکصد ساله شدن استاندارد در کشور افزود: دستیابی به شاخص‌های استاندارد، موضوعی هزینه‌بر، زمان‌بر، سخت و طاقت فرسا است که نیازمند دانش، فناوری، برنامه و کار است و استاندارد مردمی، نظارت مردمی و ایجاد اطمینان در مردم، مهمترین هدف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی است.
مطهری عنوان کرد: در کنار وظایف گفته شده، نظارت دائمی بر محصولات تولیدی واحدها از دیگر وظایف استاندارد است که این تولید باید با کیفیت و دارای نشان استاندارد کالا باشد.
وی ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مساله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود که در این زمینه دست استمداد و درخواست همراهی و همکاری از سوی همه، به ویژه مسئولان استان و تمامی رسانه‌ها داریم.
مطهری به صدور نشان حلال و جدی شدن بحث استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، خودرو و سایر حوزه‌های خدمات هم به عنوان تغییر نگرش جدید استانداردا شاره و ورود به این عرصه‌ها را اعلام کرد.
در این مراسم با حضور مدیران کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و تعزیرات حکومتی، از واحدهای تولیدی مورد تأیید استاندارد تقدیر شد. امیدوارم از خبر مراسم روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد راضی بوده باشید.

مراسم روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۹ ۰۲:۴۱:۵۴