مبارزه با نفس انسان را به درجات بالایی می رساند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مبارزه با نفس انسان را به درجات بالایی می رساند به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزا محمدی شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری هیئت متوسلین به حضرت علی اصغر (ع) و هیئت مهندسین بقیع شریف که در سالن ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برگزار شد اظهار داشت: انسان باید با نفس خود مبارزه کند که در این صورت به درجات بالایی دست خواهد یافت که شهیدان سلیمانی و شهریاری از جمله افراد این عصر بودند که اجازه نمی‌دادند نفس شأن آنان را به راه دیگری بکشاند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور در هیئت به معنای نوکری سیدالشهدا علیه السلام است و انسان نباید در برابر نوکر فخرفروشی کند افزود: اگر انسان از نوکری خود به درگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام دست بردارد در مسیر طاغوت خواهد افتاد.
میرزا محمدی ابراز داشت: حضور در هیئت موجب خواهد شد، انسان نفس خود را خوار و ذلیل کند، چرا که در این حالت کنترل خود را به امام گره می‌زند و این امر از برکات برپایی این هیأت‌های مذهبی است.
وی ادامه داد: متأسفانه در منبرها کمتر از اصحاب سیدالشهدا علیه السلام بیان می‌شود و آنان کمترین منیتی نسبت به امام نداشتند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: اصحاب سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا از امام چیزی از جزئیات نمی‌پرسیدند و کاری کردند که نامشان در تاریخ ماندگار شد و در کنار امام حسین علیه السلام مورد زیارت شیعیان قرار می‌گیرند که درجه بسیار بالایی است.
میرزا محمدی عنوان داشت: کسانی می‌توانند به این مقام برسند که از نفس اماره جدا شوند که اگر انسان اختیار خود را به نفس اماره واگذار کرد در این صورت به بدترین موجود خلقت تبدیل می‌شود و عین حال اگر بتواند نفس خود را کنترل کنید در این صورت جایگاهی فراتر از فرشتگان خواهد داشت. امیدوارم از خبر مبارزه با نفس انسان را به درجات بالایی می رساند راضی بوده باشید.

مبارزه با نفس انسان را به درجات بالایی می رساند  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۷-۲۱ ۰۲:۳۸:۲۹