ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسوولیت می‌کنیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسوولیت می‌کنیم به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در نشست قرآنی تهران که در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن با عنوان نقش قرآن و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی که پنجشنبه دوم فروردین ماه در هتل لاله برگزار شد، بر اهمیت وجود امامت و رهبری در ایجاد امتی متحد و پویا تأکید کرد.
وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت که تعریف امت در زبان‌شناسی به جمعیتی اطلاق می‌شود که با هدف مشترکی حرکت می‌کنند و بدون این هم‌راستا بودن، یکجایی و وحدت معناداری برقرار نمی‌شود. موسوی جزایری با استناد به دانشمندان زبان‌شناس، اظهار داشت که برای شکل‌گیری یک امت، وجود یک هدف متحد کننده ضروری است.
وی افزود: خداوند در تمامی دوران‌ها از پیامبران خواسته است تا جامعه پیروان خود را به سمت اتحاد در عبودیت و بندگی خویش سوق دهند، و این امر بدون وجود یک رهبری دانا و بینا که قادر به هدایت امت باشد، میسر نمی‌شود.
این عالم دینی همچنین تصریح کرد که وظیفه یک امام فراتر از راهنمایی در مسائل معنوی است و باید بتواند مردم را به سمت تحقق اهداف مشترک سوق دهد و سکاندار جامعه در مواجهه با چالش‌ها باشد.
وی اشاره کرد که امام می‌تواند محور وحدت و همدلی در جامعه شود و انسجام لازم برای پیشبرد اهداف کلان را فراهم آورد.
وی در پایان گفت: ما دل‌هایمان برای مردم مظلوم فلسطین می‌سوزد، آنان از یاران رسول الله (ص) هستند و ما احساس مسؤولیت نسبت به آنان داریم. همچنین برای دفع هجمه به امت اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنیم. امیدوارم از خبر ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسوولیت می‌کنیم راضی بوده باشید.

ما نسبت به مردم فلسطین احساس مسوولیت می‌کنیم  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۳-۲۲ ۰۲:۳۷:۳۶