فعالیت ۵ انجمن صنفی کارگری در یزد منحل شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فعالیت ۵ انجمن صنفی کارگری در یزد منحل شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی اظهار کرد: در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان، ‌که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز باشد، کارگاه مشمول قانون کار و کارفرمایان هر حرفه یا صنعت می‌توانند با رعایت مقررات قانونی ‌به تشکیل انجمن صنفی کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: این انجمن ها دارای وظایف و اختیاراتی هستند که آن وظایف هم در چارچوب قانون تعریف شده است.
فلاحتی با اشاره به اهمیت نظارت بر انجمن های صنفی عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تاکید قرار دارد، علمکرد انجمن های صنفی بر مدار قانون است؛ گزارش های مردمی از نحوه عملکرد انجمن های صنفی در راستای رسیدگی به حقوق کارگران مورد بررسی و صدور رای قرار می گیرد.
وی افزود: در همین راستا طبق گزارش‌های رسیده و بازرسی های صورت گرفته، تخلف پنج انجمن صنفی کارگری در شهرستان یزد مورد تایید قرار گرفت و به استناد تبصره ۳ ماده ۱۰ و بند یک ماده ۱۷ آیین نامه تشکیل این انجمن، انحلال هر پنج انجمن اعلام و دفاتر آنها نیز با همکاری مراجع قضایی پلمب شد.
فلاحتی یادآور شد: هم اکنون ۴۵ انجمن صنفی کارگری فعال در سطح استان یزد وجود دارد و قریب به ۵۰ هزار نفر از کارگران بر اساس حرفه خود در آنها عضویت دارند. امیدوارم از خبر فعالیت ۵ انجمن صنفی کارگری در یزد منحل شد راضی بوده باشید.

فعالیت ۵ انجمن صنفی کارگری در یزد منحل شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۴۲:۵۲