فرهنگ عاشورایی عامل زنده ماندن اسلام ناب محمدی است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فرهنگ عاشورایی عامل زنده ماندن اسلام ناب محمدی است حجت‌الاسلام قادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اصلی‌ترین ویژگی شیعیان نسبت به دیگر جوامع داشتن فرهنگ عاشورایی است که ما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند.
وی بیان کرد: فرهنگ عاشورایی به واقع عامل شکل‌گیری و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران و زنده ماندن اسلام ناب محمدی است، همانگونه که امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».
امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: بدون شک اگر به معارف عاشورایی اهتمام داشته باشیم اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را رقم خواهیم زد.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام با برپایی هیئات عزاداری باید در نظر داشته باشیم که پیام اصلی عاشورا فداکاری برای حفظ دین است.
محمدی گفت: همچنین باید در مجلس عزای اهل بیت (ع) تمامی شئون را رعایت کرده و از اقداماتی که منجر به وهن دین می‌شود بپرهیزیم.
وی متذکر شد: شور حسینی همواره باید در دل‌های شیعیان جاری و ساری و باشد و در کنار آن فلسفه واقعی عزاداری‌ها تبیین شود تا با باور قلبی بیشتری به عزای حسینی بپردازند. امیدوارم از خبر فرهنگ عاشورایی عامل زنده ماندن اسلام ناب محمدی است راضی بوده باشید.

فرهنگ عاشورایی عامل زنده ماندن اسلام ناب محمدی است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۷-۱۹ ۰۲:۳۸:۳۵