ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر افزایش می‌یابد/ تکمیل سدهای
استان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر افزایش می‌یابد/ تکمیل سدهای
استان
احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام اظهار داشت: در راستای تأمین آب پایدار در استان بوشهر اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در عرصه سدسازی و ساخت آب‌شیرین‌کن را در استان دنبال می‌کنیم.
وی میزان تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر در شرایط فعلی را حدود ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل طرح‌های در حال اجرا و آغاز طرح‌های جدید، ۱۴۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان اضافه می‌شود.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در مجموع طی سه سال آینده ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان به ۲۴۰ هزار متر مکعب در روز می‌رسد که پاسخگوی بخش عمده نیازهای آبی این استان خواهد بود.
وی تکمیل سدها را از دیگر برنامه‌های مهم در این استان عنوان کرد و افزود: سد شهید رئیس‌علی دلواری بزرگترین سد آبی استان است که اکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب دارد و امید داریم امسال برای نخستین بار همه ظرفیت آن پر شود.
محمدی‌زاده با اشاره به اینکه سدهای باغان و اخند در سفر دوم رئیس جمهور به استان آبگیری شدند، خاطرنشان کرد: سد خائیز هم آب‌گیری شده است.
وی با اشاره به اینکه سد دالکی از مهمترین پروژه‌های آبی در استان بوشهر است تصریح کرد: در ابتدای دولت این سد ۳۲ درصد پیشرفت داشت که الان به حدود ۵۰ درصد پیشرفت رسیده است و تلاش داریم که در همین دولت تکمیل و آبگیری شود. امیدوارم از خبر ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر افزایش می‌یابد/ تکمیل سدهای
استان
راضی بوده باشید.

ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر افزایش می‌یابد/ تکمیل سدهای
استان  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۸-۲۲ ۰۲:۳۷:۳۰