شهریه مدارس عادی به منزله مشارکت مردمی است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر شهریه مدارس عادی به منزله مشارکت مردمی است به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در مورد ناخرسندی برخی والدین از دریافت شهریه در مدارس دولتی و افزایش شهریه‌ها در مدارس غیر دولتی در این استان اظهار داشت: تجربه نشان داده مدارسی که با مشارکت اولیا اداره می شود هم رضایت والدین را به دنبال دارد و هم خدمات بهتری به فرزندان آن ها ارائه می شود.
وی عنوان کرد: تاکید ما این است که ما به جای آنکه به عدد تکیه کنیم به فرایندها توجه داشته باشیم؛ والدین، مدرسه را از خودشان بدانند و فرایند هزینه‌کردها را زیر نظر داشته باشند تا آنچه در مدرسه اتفاق می افتد، مطابق با نظر و خواست والدین باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد شهریه مدارس غیردولتی نیز اظهار داشت: شهریه‌ها بر اساس سوابق، فضا، رشته و جنسیت دانش آموزان، متفاوت است و شهریه‌ها بر اساس نرم افزاری مشخص، تعیین می شود.
وی یادآور شد: در هر مدرسه باید نرخ مصوبی که مورد تایید این اداره کل است، در دید مراجعان باشد لذا فعلا مدارسی که شهریه آنها مشخص نشده، بر اساس نرخ پارسال و به صورت علی الحساب دریافت می کنند تا نرخ نهایی اعلام شود، بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی هم قسطی دریافت می شود.
رحیمی نژاد افزود: مدارس شاهد نیز نرخ مصوب دارد که ستاد شاهد این اداره کل مصوب و به مناطق و شهرستان ها اعلام می کند اما بسته به نوع مدرسه، مقطع و منطقه آن متغیر است ولی تغییرات، چندان قابل توجه نیست.
وی ادامه داد: در مورد مدارس هیات امنایی، شورای آموزش و پرورش هر شهرستان، نرخ مصوب را اعلام و ابلاغ می کند که باید نرخ ها در دید مردم باشد. امیدوارم از خبر شهریه مدارس عادی به منزله مشارکت مردمی است راضی بوده باشید.

شهریه مدارس عادی به منزله مشارکت مردمی است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۱۳ ۰۲:۴۱:۱۹