شب قدر روزنه امید حاجتمندان/کردها به امید استجابت دست به دعا
شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر شب قدر روزنه امید حاجتمندان/کردها به امید استجابت دست به دعا
شدند
سوالات شرعی و احکام؛ گروه استان‌ها: بزرگ و کوچک، زن و مرد، شیعه و سنی گرد هم آمده‌اند و خدایشان را فریاد می‌زنند، یکی با قطره اشکی و آن یکی با ندائی از دعا، دیگری با قرآن خواندن و یکی هم با نذر خون.

هر کسی به گونه‌ای به درگاه پروردگار امید می‌بندد تا خواسته‌ای بطلبد و حاجتی بگیرد. عظمت این شب را کوچک و بزرگ درک کرده‌اند چرا که کودکان هم همراه والدین در این شب بزرگ زنده‌داری می‌کنند.
امشب برخی از مساجد و مهدیه و حسینیه‌های شهرهای کردستان منزلگه عاشقان درگاه الهی است گردهم آمده‌اند تا با هم دعا بخوانند و با هم مغفرت بخواهند.

امشب دعاها با سال‌های قبل متفاوت‌تر است، شاید سنوات قبل طلب مغفرت و رحمت الهی برای اهالی این شهر و دیار و این کشور و این آب و خاک، طنین دل شب زنده‌داران این سرزمین بود اما امسال در این شب‌های قدر دعای خیلی از حاجتمندان از خداوند طلب پیروزی حق بر باطل و نجات مردمان غزه از شر رژیم جنایتکار اسرائیل است.

امشب دست‌ها رو به آسمان و دل‌ها کنار مردمان غزه است، امشب بیداردلان خداوندشان را پر طنین‌تر صدا می‌زنند و حضور قلبی‌شان را به دست شب قدر و اجابت دعا سپرده‌اند.
امشب فقط حسینیه، مهدیه و مساجد میزبان روزه‌داران و شب زنده‌داران نبود، بلکه منزل برخی از مؤمنان روستاهای این دیار میزبان مراسم احیای شب قدر بود که خالصانه از خداوند طلب رحمت و مغفرت می‌کردند.

مردمان مؤمن و محب اهل بیت (ع) روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران، امشب ضمن سوگواری شهادت امام علی (ع) با قرائت دعای جوشن کبیر و زمزمه اسماء‌الله، الغوث الغوث، العفو، الغو را نجوا کردند.
امشب شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن و همه از هم طلب دعای خیر دارند تا رحمت الهی شامل حالشان شود.

امشب شبکه استانی کردستان نیز قرائت دعای جوشن کبیر مسجد امام حسین (ع) شهر کامیاران را به صورت زنده پخش کرد.
امشب شب سرنوشت مسلمانان است، شبی که جمعیت جوان و نوجوان را به مساجد کشاند تا ندای الهی العفو سردهند و از خدا طلب سعادت در زندگی را بخواهند.

مسؤولان نیز امشب در کنار مردمان شهر سنندج در این شب با برکت، ضمن حضور در حسینیه به شب زنده داران پیوستند و سالی پر از خیر و برکت را از خداوند متعال برای مردم و آینده کشور خواهان شدند.

امشب بسته‌های معیشتی در روستای وندرنی سفلی از توابع شهرستان کامیاران بین نیازمندان توزیع شد و حجت‌الاسلام بابایی روحانی مستقر در این روستا هدف از این کار خیر را که توسط جوانان روستا رقم خورد همدلی و کمک به نیازمندان خواند.
شب قدر را نه فقط شبی برای آرزو بلکه شبی برای پاک کردن اشتباهات دفتر زندگی و از نو نوشتن باید دانست که این بار باید از عشق و خوبی و پاکی بنویسیم و از خداوند بهترین‌ها را طلب کنیم. امیدوارم از خبر شب قدر روزنه امید حاجتمندان/کردها به امید استجابت دست به دعا
شدند
راضی بوده باشید.

شب قدر روزنه امید حاجتمندان/کردها به امید استجابت دست به دعا
شدند  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۴-۰۱ ۰۲:۴۲:۲۰