سهم ۸۰ درصدی مالیات در درآمدهای آذربایجان غربی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سهم ۸۰ درصدی مالیات در درآمدهای آذربایجان غربی به گزارش خبرنگار سایت احکام، مهدی حکیمی عصر دوشنبه در نشست خبری مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت متبوع افزود: در بخش تسلیم اظهار نامه با رشد ۸۶ درصدی، بیش از ۲۸۶ هزار فقره اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است.وی گفت: از بیش از ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان مالیات سال گذشته، هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان در بخش فرار مالیاتی بود که ۴۸۰ میلیارد تومان آن در حال وصول است.حکیمی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها نیازمند تزریق اعتبارات تملک دارایی، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار و تجار، هستیم؛ افزود: بزودی در این حوزه اجرای ١٧ طرح با اعتبار ١٨ هزار میلیارد تومان به همت دفتر سرمایه گذاری در استان آغاز می‌شود که با اقدامات انجام شده فرایند استعلام به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.
وی از رشد صد درصدی واریز عوارض استانی به شهرداری و دهیاری‌های استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: این مبلغ طی ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۸ درصد رشد دارد.
حکیمی با اشاره به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ادامه داد: ۲۷۱ هزار و ۴۳۲ فقره اظهارنامه مالیاتی دریافت شده که از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۳۱۵ فقره مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ است.
وی ادامه داد: از لحاظ تعداد، رشد ۳۱ درصدی و از لحاظ ارزشی، رشد ۱۹۸ درصدی را در تبصره ماده ۱۰۰ در استان شاهدیم.
حکیمی اظهار کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان مطالبه شد. امیدوارم از خبر سهم ۸۰ درصدی مالیات در درآمدهای آذربایجان غربی راضی بوده باشید.

سهم ۸۰ درصدی مالیات در درآمدهای آذربایجان غربی  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۹-۰۵ ۰۲:۳۹:۵۸