روایت فتح و حماسه مردم فلسطین و غزه نباید فراموش شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روایت فتح و حماسه مردم فلسطین و غزه نباید فراموش شود به گزارش خبرنگار سایت احکام، سیدپویان حسین‌پور پنجشنبه شب در سلسله نشست‌های به افق قدس که با موضوع بررسی ابعاد رسانه‌ای عملیات الاقصی توسط کانون بسیج رسانه قزوین برگزار شد با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی عملیات ترکیبی و چند بعدی بود و توانست در لایه‌ها و ابعاد مختلف به رژیم صهیونیستی ضربه وارد کند اظهار کرد: غیر قابل ترمیم بودن این شکست باید در فضای رسانه‌ای تبیین شود.
وی با بیان اینکه این شکست جبران ناپذیر را باید از ابعاد مختلفی بررسی کرد، افزود: ناتوانی در شناسایی و پیشگیری این عملیات بزرگ برای رژیمی که هیمنه خاص امنیتی برای خود در دنیا ساخته بود و عنوان می‌کرد که بر همه چیز در دنیا اشرافیت دارد یک شکست امنیتی بزرگ بود.
این پژوهشگر و فعال حوزه رسانه ادامه داد: یکی از دکترین‌های اسراییل این است که نبرد و جنگ نباید در سرزمین‌های اشغالی و در درون خاک آنها باشد اما برای اولین بار این اتفاق افتاد و نیروهای مقاومت به شکل‌های مختلف وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دکترین‌ها این است که ارتش و دستگاه امنیتی این رژیم نباید غافلگیر شوند اما در این عملیات تمام ساختار امنیتی و نظامی اسراییل غافلگیر شد و این غافلگیری ضربه‌ای کاری و جدی به آنها وارد کرد.
حسین‌پور ادامه داد: روحیه فرماندهان نظامی اسراییل و منطق و مدیریت نظامی آنها در این عملیات از هم پاشید و کار به جایی رسید که مجبور شدند از ژنرال‌های امریکایی در فرماندهی و اتاق جنگ خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه لایه درونی در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی نیز با این عملیات شکست خورد، بیان کرد: نتانیاهو پیش از این در لایه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی با اعتراض و مخالفت روبرو بود اما با این عملیات حجم مخالفت‌ها با او و دولت او افزایش یافت و حتی در خود حزب لیکود نیز امروز از رفتن نتانیاهو سخن می‌گویند.
این پژوهشگر و فعال حوزه رسانه با بیان اینکه عمر سیاسی نتانیاهو به نوعی با این عملیات به پایان رسید تاکید کرد: ساختار سیاسی اسراییل در این عملیات دچار فروپاشی شد.
وی بیان کرد: در حوزه بین‌الملل نیز هیمنه و حیثیتی که اسراییلی‌ها در این سال‌ها سعی کرده بودند به اشکال مختلف کسب کنند از دست رفت و حتی برخی مقامات اروپایی‌ها و دبیرکل سازمان ملل نیز علیه کشتار رژیم صهیونیستی در غزه موضع گرفتند.
حسین‌پور اظهار کرد: در لایه‌های اجتماعی نیز شاهد شکست هستیم و این شکست باعث ایجاد مهاجرت معکوس در اسراییل شده و حتی برخی آمار از خروج یک میلیون نفری از اسراییل حکایت می‌کند و این یک فروپاشی اجتماعی است.
وی افزود: برای اولین بار این حجم از اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در دنیا سابقه نداشت و افکار عمومی واقعی و مردم جهان دیگر به اسراییل به عنوان یک موجودیت مقدس نگاه نمی‌کنند بلکه از نظر آنها اسراییل یک رژیم جانی و آدمکش است.
این پژوهشگر و فعال حوزه رسانه بیان کرد: امروز باید افکار عمومی و مردم دنیا را بیش از پیش علیه اسراییل بسیج کنیم و بدون شک اگر این فشار وارد شود رفتار آنها تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: بازنمایی مظلومیت فلسطین اتفاق صحیحی است اما این بازنمایی باید در کنار بازنمایی صبر، استقامت و مقاومت مردم فلسطین و شجاعت این مردم باشد.
حسین‌پور تاکید کرد: امروز بیش از مرثیه سرایی نیازمند حماسه سرایی از عملیات طوفان الاقصی هستیم و باید جنبه‌های موفقیت و دستاوردهای استراتژیک این حماسه را بیان کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها این حجم از جنایت پس از عملیات طوفان الاقصی را می‌دانستند و پیش بینی می‌کردند اما دستاوردهای این حماسه برای آنها اینقدر مهم بود که برای آن این رنج را تحمل کردند.
این پژوهشگر و فعال حوزه رسانه در پایان یادآور شد: چیزی که امروز برای فلسطین نیاز داریم روایت فتح، پیروزی و مجاهدت مردم غزه و فلسطین است. امیدوارم از خبر روایت فتح و حماسه مردم فلسطین و غزه نباید فراموش شود راضی بوده باشید.

روایت فتح و حماسه مردم فلسطین و غزه نباید فراموش شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۲۷ ۰۲:۴۰:۱۰