رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های
آسیایی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های
آسیایی
به‌گزارش سوالات شرعی و احکام، احمد علیجانپور در این زمینه اظهار کرد: نتایج رتبه بندی منطقه‌ای نسخه ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز به تازگی اعلام شده است و طبق این رتبه بندی، دانشگاه ارومیه با ۱۵۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۴۰۰-۳۵۱ به رتبه ۲۵۰-۲۰۱ در بین دانشگاه‌های آسیایی صعود کرده است.
وی افزود: روند تغییرات جایگاه دانشگاه ارومیه نیز طبق این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه‌های بین المللی و ملی نشان داده شده است که یک هزار و ۱۲۷ دانشگاه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: نظام رتبه بندی «THE» یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نظام‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح جهان است که در نسخه ۲۰۲۴، تعداد یک هزار و ۱۲۷ مؤسسه آموزش عالی در منطقه‌ی آسیا در آن نمایه و رتبه بندی شده‌اند و از این میان تعداد ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ کشور حضور دارند.
رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه از ایران نیز ۷۵ مؤسسه در این رتبه بندی شرکت کرده‌اند، افزود: طبق این رتبه بندی بین المللی، وضعیت رتبه دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع ایران ارتقا یافته است.
علیجانپور اضافه کرد: دانشگاه ارومیه بین کل مؤسسات ملی از رتبه ۴۴ به رتبه ۱۵ و در بین دانشگاه‌های جامع بعد از دانشگاه‌های تهران، تبریز، شیراز و فردوسی مشهد که جایگاه رتبه بندی آنها بالاتر است، به همراه دانشگاه کاشان در سبد رتبه‌ای مشترک ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد. امیدوارم از خبر رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های
آسیایی
راضی بوده باشید.

رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های
آسیایی  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۵-۰۸ ۰۲:۴۲:۳۸