دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی ارتقای می‌یابد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی ارتقای می‌یابد به گزارش سوالات شرعی و احکام، رحیم محمودلو با اشاره به زیرساخت‌های موجود و احداث ساختمان با فضای آموزشی کافی، افزود: ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد و تبدیل آن به علوم پزشکی جزو برنامه‌های آینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم مجوز تأسیس ۲ رشته دیگر از جمله فوریت‌های پزشکی و بهداشت عمومی را برای دانشکده پرستاری مهاباد اخذ کنیم و سپس این دانشکده را از پرستاری به علوم پزشکی ارتقا دهیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای تبدیل دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، حداقل باید سه رشته تحصیلی در آن فعال و دانشجو پذیرش شود و پس از پذیرش چندین دوره دانشجو، امکان تبدیل کردن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.
دانشکده پرستاری مهاباد در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است.
هم اکنون مراحل تأسیس بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.
دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ از طریق کنکور سراسری ۲۲ دانشجو جذب کرد.
هم اکنون علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی خوی و دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است.
دانشکده پرستاری میاندوآب هفته گذشته و با موافقت وزارت بهداشت و افزوده شدن سه رشته بهداشت عمومی، صنایع غذایی و فوریت‌های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی شهید باکری ارتقا یافت. امیدوارم از خبر دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی ارتقای می‌یابد راضی بوده باشید.

دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی ارتقای می‌یابد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۳ ۰۲:۳۹:۱۳