خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در لرستان به گزارش خبرنگار سایت احکام، سید عماد شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی لرستان به قرارگاه اشتغال استان‌های زاگرس نشین اشاره کرد و اظهار داشت: این یک فرصت بی‌بدیل است که به دستور رئیس‌جمهور به شش استان کمتر توسعه‌یافته زاگرس نشین اختصاص‌داده‌شده است، در این طرح پروژه‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در سرجمع اعتبارات تبصره ۱۸ در نظر گرفته خواهند شد و با تکمیل این پروژه‌ها کمک بسیار بزرگی به استان‌های زاگرس نشین به‌ویژه لرستان می‌شود.
وی گفت: در نتیجه بررسی اختلاف بین کشاورزان با دولت در کمیسیون رفع تداخلات از سال ۹۵ تاکنون تعداد ۷۹۱ پلاک مورد بررسی قرار گرفته است که در نتیجه این رسیدگی میزان ۳۳۷,۳۸۱ هکتار تحت عنوان اراضی غیر ملی تثبیت شده که حدود ۸۰ درصد این میزان در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم انجام‌گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: به فضل الهی طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته تا پایان سال جاری کل پلاک‌های سطح استان تعیین و تکلیف خواهند شد.
شاهرخی در خصوص عملکرد توسعه کشت در قالب کشاورزی قراردادی عنوان کرد: عملکرد این طرح در استان تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که این روند تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری محصولات گندم جو و دانه‌های روغنی تحت حمایت کشاورزی قراردادی و زیر چتر بیمه به‌صورت اعتباری قرار می‌گیرند و همچنین به کسانی که در قالب کشاورزی قراردادی اقدام به کشت می‌کنند در زمان خرید به‌ازای هر تن محصول تحویلی ۱۵۰ هزار تومان کمک‌هزینه حمل به‌عنوان تشویقی پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: تاکنون شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا، چگنی و رومشکان مقام‌های اول تا چهارم را در اجرای طرح کشاورزی قراردادی کسب کرده‌اند.
شاهرخی بر کشت‌های ابلاغی بر اساس الگوی کشت و ثبت همه سطوح کشت در سامانه دیمزارها تأکید کرد و گفت: شاخص‌های ارزیابی این طرح، کشت عمود بر شیب و کشت مستقیم با دستگاه تناوب زراعی، جذب ادوات و دنباله بندها، ایجاد پایگاه نوآوری و مزارع نمایشی و تحقیقی در هر مرکز و دهستان، بیمه محصولات کشاورزی، کشت گیاهان علوفه‌ای دارویی و حبوبات و ثبت آنان در سامانه دیمزارها است.
وی به تأمین میوه تنظیم بازار ویژه شب عید اشاره کرد و افزود: در راستای رفاه هم استانی‌های گرامی و تنظیم بازار میوه شب عید، سیب قرمز به میزان لازم خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره شده است و پرتقال نیز ظرف هفته آینده خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره خواهد شد. امیدوارم از خبر خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در لرستان راضی بوده باشید.

خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در لرستان  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۱۳ ۰۲:۴۲:۲۸