جوان‌گرایی ویژگی بارز شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی
مریوان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر جوان‌گرایی ویژگی بارز شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی
مریوان
به گزارش خبرنگار سایت احکام، این روزها با ورود به شهر مریوان و حضور در دریاچه زریبار شاهد رویدادی فرهنگی هنری با عنوان جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی هستیم.
بازیگران و هنرمندان عرصه تئاتر از جای جای این میهن اسلامی با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کردند و اکنون در رقابتی چند روزه آثار خود را به نمایش و در معرض ارزیابی داورانی چون رضا فیاضی، افشین خدری، امیرحسین شفیعی، محمود رضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، بهروز غریب‌پور می‌گذارند.
حضور بازیگران نوجوان و جوان در این دوره از جشنواره، از ویژگی‌های بارز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی به شمار می‌رود که پرانرژی بازی‌های نمایشی خود را ارائه می‌دهند.
بیان دردهای جامعه از جمله معضل بیکاری، آرزوهای دست نیافتنی، جلوگیری از جنگ و کشتار در آثار نمایشی دومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مشهود بود.
از میان تماشاچیان نیز حضور خانواده‌های مریوانی از جمله کودکان و نوجوانان در این جشنواره به چشم می‌خورد که نماد علاقمندی قشر نوجوان جامعه به فعالیت‌های هنری است.
مجید احمدی کارگردان تئاتر نمایشی «غول مرحله آخر» با اشاره به اینکه بیشتر در حوزه تئاتر صحنه‌ای فعالیت دارد، اعلام کرد: تئاتر خیابانی نیز تجربه خوبی بود که تأثیر مثبت و لذت‌بخشی را از تماشاچی به بازیگر منتقل می‌کند.
وی تصریح کرد: در زمینه نمایش خیابانی نیز فعالیت دارم و سعی بر این است تا در اینگونه تئاترها آسیب‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شود.
تئاتر نمایشی «غول مرحله آخر» اضافه کرد: نمایش غول مرحله آخر اثری است که به موضوع‌های مختلف از جمله جنگ، فقر، بیکاری و دخالت‌های بی‌جای خانواده‌های در انتخاب مسیر فرزندان می‌پردازد.
استقبال مریوانی‌ها از اجراهای شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی حرکتی ارزشمند برای پیامدهای اثربخش و مثبت این دوره از جشنواره است که روز به روز به جمعیت تماشاچیان این دوره از جشنواره افزوده می‌شود.
۳۸ گروه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت دارند که از این تعداد چهار گروه مربوط به کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس است. امیدوارم از خبر جوان‌گرایی ویژگی بارز شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی
مریوان
راضی بوده باشید.

جوان‌گرایی ویژگی بارز شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی
مریوان  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۱۹ ۰۲:۴۰:۵۹