تلاش برای حل مشکل تولید و صادرات فعالان صنعت کفش قم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تلاش برای حل مشکل تولید و صادرات فعالان صنعت کفش قم به گزارش خبرنگار سایت احکام، سیدمحمد آقامیری شامگاه پنجشنبه در حاشیه سومین روز از هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: قم در عرصه کفش جایگاه خوبی در کشور دارد و این نمایشگاه گوشه ای از توانمندی این استان در عرصه صنعت کفش را نشان می دهد.
استاندار قم عنوان کرد: همه نهادها و دستگاه های مرتبط با صنعت کفش در استان قم باید تلاش کنند تا فعالان این عرصه بتوانند بدون مشکل به امر تولید ادامه دهند و بتوانند محصولات خود را صادر کنند.
وی ادامه داد: دولت نیز از صادرکنندگان این انتظار را دارد تا با بازگشت ارز به کشور و عمل به تعهدات ارزی خود، دولت را در تنظیم بازار ارز یاری دهند.
آقامیری با بیان اینکه صنعت کفش در مقایسه با برخی دیگر از صنایع یک صنعت پیشرفته است افزود: این پتانسیل در صنعت کفش وجود دارد تا جایگاه و وضعیت خود را ارتقا بخشد و از آنجا که کفش کالایی مبتنی بر سلیقه افراد است می توان برای سلایق مختلف برنامه داشت.
استاندار قم افزود: دولت باید برنامه های حمایتی برای صنعت کفش در بخش های مختلف تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و حوزه صادرات این محصول داشته باشد و ما در استان قم در کنار صنعتگران هستیم.
وی با تاکید بر عجین شدن صنعت و دانشگاه بیان کرد: در صورت همکاری مشترک بین صنعت و دانشگاه محصول تولید شده با استقبال خوبی از سوی جامعه مواجه خواهد شد که در این راستا ضرورت دارد تا حلقه دانشگاه و صنعت با هم ارتباط خوبی داشته باشند و در استان قم نیز این موضوع باید دنبال شود که در این صورت شاهد توفیقات بیشتری خواهیم بود.
استاندار قم افزود: برپایی نمایشگاه های تخصصی کفش می تواند در راستای معرفی ظرفیت و کیفیت تولیدات قم در سطح ملی و جهانی موثر باشد. امیدوارم از خبر تلاش برای حل مشکل تولید و صادرات فعالان صنعت کفش قم راضی بوده باشید.

تلاش برای حل مشکل تولید و صادرات فعالان صنعت کفش قم  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۱-۱۹ ۰۲:۴۱:۴۷