برنامه های بزرگداشت «روز قم» تشریح شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برنامه های بزرگداشت «روز قم» تشریح شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد طباطبایی نژاد شامگاه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز قم اظهار داشت: سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم تمدن ساز است که باید این روز به صورت باشکوه برگزار شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: امسال پنجمین سالی است که برنامه‌های روز قم برگزار می‌شود و در این راستا سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری مسئولیت برگزاری برنامه‌هایی در راستای هویت بخشی به این روز را در دستور کار دارد.
وی عنوان داشت: امسال در شورای فرهنگ عمومی استان قم یک جلسه به صورت کامل به برنامه‌های روز قم اختصاص یافت و برنامه‌های این روز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مراسم روز قم ردیف بودجه ندارند افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان قم این موضوع مطرح شد تا از سال آینده تمهیدات لازم برای این امر در نظر گرفته شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ایجاد خانه‌های موزه و احیای خانه‌های تاریخی را از برنامه‌های شهرداری برشمرد و بیان داشت: برای بازسازی خانه تاریخی امام راحل اقداماتی صورت گرفته و هم اکنون نمایشگاهی که در این بیت امام راه اندازی شده است ۴۰ مقطع از زندگی امام راحل را روایت می‌کند.
وی عنوان داشت: شروع برنامه روز قم در دوشنبه هفته جاری در دانشگاه قم با حضور دانشجویان و مدیران استانی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد ادامه داد: تورهای گردشگری و قم شناسی با تعاملی که با آموزش و پرورش صورت گرفته برای مدارس برگزار می‌شود و برنامه روایت قم در راستای شناخت ابعاد مختلف این شهر مقدس به دانش آموزان برگزار می‌شود.
برگزاری همایش ملی گرامیداشت آیت الله حسن زاده آملی
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بیان داشت: امسال همایش ملی گرامیداشت آیت الله حسن زاده آملی با مشارکت بنیاد ملی نخبگان استان قم در ۱۹ سایت احکامماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: جشنواره ملی عکس قم در روزهای آینده برای نخستین بار به صورت ملی آغاز به کار خواهد کرد.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: پروژه‌های شهرداری نیز در این ایام کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد و رونمایی از کتاب باغ پنبه تاریخ شفاهی این محله در ۲۷ سایت احکامماه از دیگر برنامه‌های روز قم است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم عنوان داشت: برگزاری جشنواره ورزشی افتخار شهر در ایام روز قم با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ۲۰ رشته برگزار می‌شود.
وی افزود: همایش پیاده روی خانوادگی در روز ۲۸ سایت احکامماه و المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب نیز ۳۰ سایت احکامماه امسال برگزار می‌شود و برگزاری جشنواره ملی سرود قم با محوریت شهر قم از جمله برنامه‌های روز قم است.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد بیان داشت: نشست معاونین فرهنگی و مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های کل کشور نیز ۲۶ و ۲۷ سایت احکامماه با موضوع نقش مساجد در عرصه‌های فرهنگی در قم برگزار می‌شود.
رونمایی از فیلم مستند «اخت الرضا» در هفته جاری
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: رونمایی از فیلم مستند «اخت الرضا» در هفته جاری صورت می‌گیرد که فیلمی مستند و ۹۰ دقیقه‌ای است که پروانه نمایش آن صادر شده است.
وی برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی شهروندی، ساخت نماهنگی با موضوع حضرت معصومه (س) و برگزاری جشنواره ملی ققنوس ویژه آتش نشانان را از دیگر برنامه‌های روز قم برشمرد.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های مساجد استان قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با مشارکت کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: در مجموع ۲۴ عنوان برنامه از روز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها تا روز رحلت شهادت گونه آن حضرت و با عنوان روز قم برنامه ریزی شده است. امیدوارم از خبر برنامه های بزرگداشت «روز قم» تشریح شد راضی بوده باشید.

برنامه های بزرگداشت «روز قم» تشریح شد  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۰-۰۸ ۰۲:۳۶:۵۰