اوکراین: صلح و پایان جنگ بدون کریمه برای اوکراین معنا
ندارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اوکراین: صلح و پایان جنگ بدون کریمه برای اوکراین معنا
ندارد
به گزارش سوالات شرعی و احکام، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در گفتگویی با سی ان ان به ملاقات اخیر خود با رئیس سازمان جاسوسی آمریکا اشاره کرد و ضمن تائید این ملاقات از رسانه‌ای شدن خبر این دیدار و گفتگو ابراز شگفتی کرد.
روز شنبه گذشته یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته بود که «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اخیراً از کیف بازدید کرده و با زلنسکی و مقامات اطلاعاتی اوکراین دیدار کرده است.
در این ارتباط نیز، زلنسکی گفت که از دیدن خبرهای مربوط به دیدار با برنز در رسانه‌ها شگفت زده شدم. او گفت: «ارتباطات من با رئیس سیا همیشه باید در پشت صحنه و مخفیانه ادامه یابد. ما در مورد چیزهای مهم صحبت می‌کنیم و در دیدار اخیر نیز درباره اینکه اوکراین به چه چیزی نیاز دارد و چگونه اوکراین آماده عملیات است، گفتگو صورت گرفت.»
برنز به عنوان یک دیپلمات کهنه کار و اکنون رئیس سازمان سیا به یک مذاکره کننده قابل اعتماد برای اوکراینی‌ها تبدیل شده است و در طول جنگ نیز چندین سفر به اوکراین داشته است. به نظر می‌رسد که سفر برنز به اوکراین در طول جنگ بیش از سایر مقامات ارشد آمریکا به اوکراین بوده است و مقامات اوکراینی درخواست‌های خود را به طور معمول با رئیس سازمان سیا در میان می‌گذارند.
زلنسکی گفت: «ما هیچ رازی برای پنهان کردن از سیا نداریم، زیرا روابط خوبی با آن‌ها داریم و سرویس‌های اطلاعاتی ما با یکدیگر همکاری تناتنگی دارند.»
رئیس جمهور اوکراین افزود: «وضعیت بسیار ساده است. ما با رئیس سیا روابط خوبی داریم و در حال گفتگو هستیم. من در مورد همه چیزهای مهم مربوط به میدان جنگ که ما به آن نیاز داریم با او گفتگو کردم و قرار شد نیازهای اوکراین در جنگ مورد پیگیری قرار گیرد.»
پیشتر هم یک مقام آمریکایی گفته بود که رئیس سیا در سفر به اوکراین با زلنسکی یک ملاقات طولانی و چندین ساعته داشته است. این مقام آمریکایی به سی ان ان گفت برنز قبل از شورش پریگوژین و گروه واگنر به کیف سفر کرده بود و در آن زمان موضوع شورش واگنر در سطح رسانه‌ها مطرح نشده بود.
زلنسکی همچنین در سخنان و ادعاهای خود این را نیز افزود که شورش پریگوژین، رئیس گروه واگنر به شدت بر قدرت روسیه در میدان جنگ تاثیر گذاشته و این وضعیت می‌تواند برای ضد حمله اوکراین مفید باشد.
همچنین در حالی که محور تلاش‌های کیف بر بازپس گیری قلمرو در جنوب و شرق این کشور متمرکز شده است، زلنسکی به رئیس سیا گفته است که هدف نهایی او آزادسازی کریمه است، شبه جزیره‌ای که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ضمیمه شد و کشورهای غربی انضمام کریمه به روسیه را نقض قوانین بین المللی می‌دانند.
زلنسکی همچنین افزود: «ما نمی‌توانیم اوکراین را بدون کریمه تصور کنیم. در حالی که کریمه تحت اشغال روسیه است، این فقط یک معنا دارد و آن اینکه جنگ هنوز تمام نشده است.»
زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا سناریویی وجود دارد که براساس آن صلح بدون کریمه برقرار شود، زلنسکی گفت: «صلح بدون کریمه برای اوکراین معنا ندارد و پایان جنگ بدون کریمه پیروزی نخواهد بود.» امیدوارم از خبر اوکراین: صلح و پایان جنگ بدون کریمه برای اوکراین معنا
ندارد
راضی بوده باشید.

اوکراین: صلح و پایان جنگ بدون کریمه برای اوکراین معنا
ندارد  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۷-۰۴ ۰۲:۳۷:۴۲