استان بوشهر سرزمین مقاومت و شهادت است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر استان بوشهر سرزمین مقاومت و شهادت است به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید والامقام مدافع امنیت، شهید «علی دشت بوری» در زادگاهش شهر آباد تنگستان اظهار کرد: شهید با شهادت خود برای یک شخصیت جاودانه عرشی دارای مقامات والای آسمانی تولید می‌کند، شهید جان دنیایی می‌دهد و حیات آسمانی و عرشی برای خود می خرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شهید با شهادت خود افتخار خانوادگی برای خود درست می‌کند و خانواده شهید در میان جامعه در طول تاریخ دارای یک ارزش و بزرگی جایگاهی می‌شود که کاملاً در جغرافیای جمعیتی همانند ستاره‌ای فروزان می‌درخشد.
وی ادامه داد: شهدا با شهادت خود در دفاع مقدس، در انقلاب و در دفاع از امنیت کشور اقتدار ملی ایجاد کردند یعنی کشور و ملت خود را در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان مقتدرتر می‌کنند.
صفایی بوشهری بیان کرد: اگر حضرت ابا عبدالله حسین (ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند و اگر شهدای دفاع مقدس نبودند الان ما کشوری زیر چکمه‌های بیگانگان بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: منطقه بزرگ، ارزشمند، والامقام تنگستان در طول تاریخ حماسه‌ها آفرید است، رئیسعلی دلواری چنان با شهادت خود استان بوشهر، جنوب ایران، بلکه کشور ایران را مقتدر کرد و امروز نیز علی دیگر بسان رئیسعلی دلواری چنان حماسه‌ای آفریده که این خطه دوباره یاد آور حماسه‌های رئیسعلی دلوار شده است.
وی اضافه کرد: مردم تنگستان مجاهدت، مبارزه، مقاومت در برابر بیگانگان را تجربه کردند و اکنون این شهید بزرگوار نیز میراث دار بزرگانی چون رئیسعلی دلواری و زایر خضر خان اهرمی است.

صفایی بوشهری بیان کرد: تنگستان در طول تاریخ همیشه اولین‌ها بوده است و الان نیز این چنین است و این شهید با شهادت خود اقتدار ملی ایجاد کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهید با شهادت خود عزتی بسیار می‌آفریند، یاد آور شد: شهید با شهادت خود عزت اسلامی می‌آفریند اسلام عزیز شد با شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و امیر المومنان علی (ع) و الان نیز با شهادت این علی مطمئن باشید اسلام عزتی افزون پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: مردم تنگستان نشان دادند که راه شهدا راه آنها است و یاد و خاطره شهدا همیشه در ذهن مردم تنگستان است و هیچگاه شهدا را تنها نمی‌گذارند و نخواهند گذاشت.
صفایی بوشهری ادامه داد: مردم استان بوشهر در طول تاریخ نشان دادند که هر گاه هویت دینی و ملی توسط بیگانگان مورد تهدید قرار بگیرند حماسه می‌آفرینند نه تنها در جغرافیای استان بوشهر بلکه در سراسر ایران در هشت سال دفاع مقدس؛ در خارج کشور، شهدا ابراهیمی و گنجی در عرصه‌های مختلف جوانان استان بوشهر، رزمندگان این استان از حریم ایران دفاع و حماسه آفریدند.
وی افزود: این شهید بزرگوار در منطقه سیستان و بلوچستان این چنین از حریم مملکت و اسلام دفاع کرد، این افتخار مردم استان بوشهر و تنگستان است. نه اینکه نمی‌گذاریم یک وجب از خاک و کشور اسلامی‌مان مورد تعرض قرار گیرد بلکه با متعرضان چنان برخورد می‌کنیم که تا همیشه در ذهنشان باقی بماند. امیدوارم از خبر استان بوشهر سرزمین مقاومت و شهادت است راضی بوده باشید.

استان بوشهر سرزمین مقاومت و شهادت است  در تاریخ ۲۰۲۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۴۰:۳۷