از حمایت از آرمان فلسطین دست نخواهیم کشید

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر از حمایت از آرمان فلسطین دست نخواهیم کشید به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.
او در سخنان خود گفت: درگیری‌ها و بحران‌ها در جهان به سطح بی سابقه‌ای رسیده است و ما خواستار یک نظم جهانی جدید بر اساس برابری هستیم. شورای امنیت در ایفای نقش خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از توسل به زور ناتوان است و ما خواستار پیوستن به شورای امنیت برای پیگیری اهداف و آمال مردم قاره آفریقا و جهان عرب هستیم.
رئیس جمهور الجزایر در ادامه افزود: فعال کردن نقش اصلی سازمان ملل متحد عاملی اساسی در ارتقای برابری بین کشورها است.
تبون در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به موضوع فلسطین نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: ما از حمایت از اهداف عادلانه، به ویژه آرمان فلسطین دست نخواهیم کشید و مشتاقانه منتظر تحقق عدالت برای مردم فلسطین در مواجهه با اشغال هستیم. ما بار دیگر پایبندی خود را به ابتکار صلح عربی برای ثبات خاورمیانه اعلام می‌کنیم.
به گفته رئیس جمهور الجزایر، جامعه بین‌الملل باید مسئولیت خود را بپذیرد تا مردم فلسطین را قادر به تعیین سرنوشت خود کرده و حقوق خود را بازیابند.
رئیس جمهور الجزایر درباره نقش سازمان ملل در موضوع فلسطین گفت: ما خواستار تشکیل مجمع عمومی برای اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین در سازمان ملل هستیم و از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم قطعنامه‌ای درباره اتخاذ راه‌حل دو دولتی و توقف اقدامات یکجانبه اشغالگران صادر کند. ما به ابتکار اعراب برای پایان دادن به اشغالگری که عامل اساسی بی ثباتی در منطقه است پایبند هستیم.
عبدالمجید تبون در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به موضوع لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی نیز اشاره کرد و گفت: ما حمایت خود را از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در لیبی تأیید می‌کنیم. ما مجدداً موضع خود را در رد توسل به زور برای حل مناقشه در مالی تأیید می‌کنیم. همچنین ما به ضرورت بازگشت به نظم قانون اساسی نیجر از راه‌های مسالمت آمیز پایبند هستیم. مداخله نظامی در نیجر عواقب جدی برای منطقه خواهد داشت. درباره سودان نیز زبان گفتگو باید حاکم شود تا وضعیت جنگ در سودان پایان یابد.
تبون درباره درگیری‌ها در اوکراین نیز گفت: ما صمیمانه در گروه تماس عربی برای انجام مذاکرات مستقیم بین روسیه و اوکراین شرکت کردیم.
هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورها و دولت‌ها، وزرا و هیئت‌های کشورهای عضو این سازمان برگزار از سه شنبه ۱۹ سپتامبر در نیویورک آغاز شده است.
در این گفتگوها و مذاکرات سطح بالا که در ماه سپتامبر هر سال در مقر سازمان ملل متحد برگزار و تا ۲۶ ماه جاری (چهارم سایت احکام ماه) ادامه خواهد داشت، نمایندگانی از ۱۹۳ کشور شرکت می‌کنند.
ریاست هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر عهده «دنیس فرانسیس» از «ترینیداد و توباگو» (Trinidad and Tobago) -جنوبی‌ترین کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب- است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روز اول نشست هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و به طور سنتی ابتدا نماینده برزیل و سپس نماینده‌ای از کشور میزبان یعنی آمریکا سخنرانی کرد. امیدوارم از خبر از حمایت از آرمان فلسطین دست نخواهیم کشید راضی بوده باشید.

از حمایت از آرمان فلسطین دست نخواهیم کشید  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۹-۲۰ ۰۲:۳۷:۲۸