اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان نیاز به فرهنگ سازی
دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان نیاز به فرهنگ سازی
دارد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حسین بشیر شامگاه چهارشنبه در همایش «الزام اجرای تست‌های الکتریکال» که در دانشگاه خیام مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه تأسیسات برقی یکی از عناصر حیاتی در هر ساختمان و صنعت است، اظهار کرد: تست و بازرسی از تأسیسات برقی (تست الکتریکال) برای اطمینان از عملکرد صحیح و ایمنی سیستم‌های برقی استفاده می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: تست و بازرسی از تأسیسات برقی چون به شناسایی مشکلات و خطرات محتمل در سیستم برقی بویژه ساختمان و از وقوع حوادث جلوگیری می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.
مهندسی برق؛ بیش‌ترین اشتغال در رشته‌های مهندسی
وی با اشاره به اینکه رشته مهندسی برق بعد از رشته‌های مهندسی عمران و معماری بیشترین اشتغال را در رشته‌های مهندسی در استان و کشور شامل می‌شود، افزود: اهمیت خدمات مهندسی در حوزه برق بیشتر از باقی بخش‌هاست زیرا با جان مردم سر و کار دارد، از این طریق می‌توان زندگی و دارایی مردم و سرمایه مملکت را حفظ کرد.
بشیر با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات مهندسی برق اصلاح شده است تا مهندسین بتوانند رضایت مردم را جلب کنند، افزود: با وجود اینکه تعرفه خدمات مهندسی سال به سال افزایش پیدا می‌کند و وضعیت تعرفه‌ها در خراسان رضوی از سایر استان‌ها بهتر شده اما همچنان در کل تعرفه‌های خدمات مهندسی از یک بنگاه دار املاک کمتر است.
فرهنگ سازی لازمه اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه برای اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان نیاز به فرهنگ سازی است، افزود: مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث ۲۲ آن که مانع از بروز حریق در ساختمان می‌شود، لازم الاجراست اما هنوز به طور کامل اجرایی نمی‌شود.
وی بیان کرد: باید همیشه شرکت‌های مسؤولیت نظارت بر نحوه ساختمان سازی را برعهده بگیرند، آزمایش بخش‌های مختلف ساختمان قبل از استفاده برای پیشگیری از حوادث ضروری است. امیدوارم از خبر اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان نیاز به فرهنگ سازی
دارد
راضی بوده باشید.

اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان نیاز به فرهنگ سازی
دارد  در تاریخ ۲۰۲۴-۰۲-۱۵ ۰۲:۴۰:۲۳