آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه
آئدس

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه
آئدس
به گزارش خبرنگار سایت احکام، یونس باربرز عصر سه شنبه در نشست کمیته بحران شهرستان دیر، اظهار داشت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در کشور و بویژه استان هرمزگان و ترددهای مسافری و کالا از مبادی دریایی و محورهای مواصلاتی شهرستان دیر لازم است نظام مراقبت بیماری‌ها در این شهرستان به صورت فعال دنبال شود.
فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه آئدس وظیفه همگانی است، افزود: پشه آئدس می‌تواند ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده زیکا و تب دنگ باشد که هزینه بالایی برای سیستم بهداشتی و اقتصاد کشور دارد، به همین دلیل لازم است تمامی دستگاه‌ها به صورت فعال نسبت به اطلاع‌رسانی و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اقدام نمایند.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سم‌پاشی نقاط مورد نیاز، جمع‌آوری آب‌های سطحی و راکد و مهم‌تر از همه اینها توجه به بخش فرهنگی موضوع با آگاهی‌رسانی به مردم با هدف کمک به پیشگیری باید مد نظر باشد تا شهروندان بدون ترس و برهم خوردن آرامش روانی جامعه همگی در این زمینه وارد عمل شوند.
فرماندار دیر با تاکید بر نقش مردم در حوزه پیشگیری گفت: ما در همه عرصه‌ها و بحران‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون با حضور مردم، همه تهدیدها به فرصت تبدیل شده است در این زمینه نیز باید از ظرفیت خوب مردم و سمن‌ها استفاده شود.
وی افزود: شبکه بهداشت و درمان نسبت به تشکیل کمیته مراقبت از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس، اقدام و گزارش فعالیت‌های انجام شده را به صورت هفتگی به فرمانداری ارائه دهد.
باربرز اضافه کرد: آموزش به مردم خیلی مهم و در کنترل تکثیر پشه و رشد بیماری مؤثر است، لذا با اجتناب از ایجاد ترس و هراس و به صورت مدبرانه باید حساسیت موضوع و خطر بیماری را به جامعه منتقل کرد.
وی بر همکاری شهرداران و دهیاران تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به فعالیت بیشتر مدیریت شهری و روستایی در بحث نظافت و جمع‌آوری سریع زباله‌ها و بهسازی محیط به منظور جلوگیری از تداوم حیات پشه در محیط اقدام نمایند. امیدوارم از خبر آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه
آئدس
راضی بوده باشید.

آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه
آئدس  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۹-۲۷ ۰۲:۳۷:۵۶