آتش سوزی های عمدی به معضلی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آتش سوزی های عمدی به معضلی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده
است
امید سجادیان در گفتگو با خبرنگار سایت احکام، افزود: آتش سوزی جز جدایی ناپذیر جنگل‌ها است و هر جایی که رد پای انسانی وجود دارد، احتمال آتش سوزی برقرار است.
وی ابراز داشت: طی سال‌های اخیر، مردم با وجود خطرات در مهار آتش سوزی‌ها شرکت می‌کنند و اغلب تجهیزات ندارند و آموزش ندیده اند، اما تلاش ما کاهش آتش سوزی‌های سهوی و کاهش تلفات مردمی است.
سجادیان با بیان اینکه باید یک برنامه جامع مدیریت آتش سوزی تدوین شود، اظهار کرد: از یک طرف باید برای آتش سوزی‌های عمدی فکری اساسی شود.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس گفت: آتش‌سوزی‌های عمدی مدت‌هاست به یکی از معضلات مراتع و جنگل‌ها بدل شده و باید ورود جدی دستگاه قضا به این حوزه را داشته باشیم.
سجادیان افزود: ارگان‌ها و مراجع بالادستی باید وارد عمل شوند، چرا که در آتش‌سوزی‌های زاگرس، تغییرات اقلیمی علت ثانویه و تشدیدکننده هستند و علت اصلی و نخستین همان دخالت‌های انسانی به دلایل گوناگون است.

سجادیان خاطرنشان کرد: آتش سوزی‌های عمدی دلایل زیادی دارد و یکی از آنها این بوده که ارزش زمین در برخی مناطق بالاست و این مناطق در نزدیکی جنگل‌ها قرار دارند.
وی افزود: سودجویان مراتع را آتش می‌زنند تا بر مقدار زمین‌هایشان افزوده شود و در نهایت هکتار هکتار جنگل با ارزش بالا می‌سوزد.
همچنین دبیر تشکل فرهنگی زیست محیطی نهضت سبز خائیز از آموزش اطفای حریق برای نیروهای هلال احمر پایگاه «شهید بهروز رضویان فیلگاه» شهرستان کهگیلویه توسط تشکل نهضت سبز زاگرس و تشکل نهضت سبز خائیز خبر داد.
عباس علی نژاد افزود: با توجه به این که نیروهای خدوم و همیشه در صحنه هلال احمر علاوه بر پشتیبانی درمانی در مهار بحران آتش سوزی‌ها همواره به کمک نیروهای مردمی، تشکل‌ها و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست آمده و در مهار آتش سوزی‌ها و حفاظت از جنگل‌ها کمک و همیاری می‌نمایند، لذا بر خود لازم دیدیم که با توجه به علاقه و درخواست این قشر زحمت کش و شریف جامعه، آموزش اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع را به صورت تئوری و کارگاه عملی داشته باشیم. امیدوارم از خبر آتش سوزی های عمدی به معضلی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده
است
راضی بوده باشید.

آتش سوزی های عمدی به معضلی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده
است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۲۰ ۰۲:۳۹:۱۰