۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در گلستان تأمین
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در گلستان تأمین
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، مهدی ملک شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن گلستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی های لازم در شورای مسکن استان برای شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، کلاله و گنبد انجام شده و در شهرهایی که پهنه زمین تامین شده و یا در شرف تامین است، در مرحله طراحی و تفکیک اراضی هستیم و پس از آن برای ساخت زمین‌ها اقدام خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: با چند پیمانکار وارد مذاکره شده‌ایم و عملیات اجرایی مسکن سایت احکام در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن به زودی اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: ۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی با توافقی که وزیر راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک انجام دادند، تامین شده است.
ملک توضیح داد: علاوه بر ۲۵۰ هکتار زمینی قبلی که در اختیار داشتیم در حال انتقال زمین به نام مسکن ملی هستیم و در مجموع ۴۵۰ الی ۵۰۰ هکتار زمین تامین خواهد شد که این مقدار زمین مورد نیاز نیمی از متقاضیان را تامین می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن ملی در دست اجرا داریم و برای ماه‌های سایت احکام و آبان برای سه هزار واحد دیگر قرارداد خواهیم بست.
وی اضافه کرد: ۹۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند و طبق آنچه تا امروز پالایش شده دو سوم متقاضیان مشمول مسکن ملی هستند.
ملک گفت: سهم واریزی متقاضیان هم اهمیت دارد، در بخش آورده متقاضیان ضعیف هستیم و تا امروز از مجموع ۶۵ هزار نفری که تایید شده‌اند تنها سه هزار نفر سهم خود را واریز کرده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهارکرد: آورده متقاضیان و تامین زمین مهم‌ترین چالش مسکن ملی است زیرا هم باید زمین تامین شود و هم انتقال سند مالکیت انجام شود.
وی در خصوص ظرفیت خود مالکی در بافت فرسوده گفت: کسانی که در بافت فرسوده استان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف پروانه خواهند شد.
ملک ادامه داد: مزیت دیگر بافت فرسوده این است که نیاز به زیرساخت ندارد و به این ترتیب طرح مسکن ملی در بافت فرسوده باعث نوسازی بافت قدیمی می‌شود و هرکس می‌تواند منزل خود را در بافت فرسوده‌ای که در اختیار دارد نوسازی کرده و باعث امنیت و مقاوم سازی مسکن شود. امیدوارم از خبر ۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در گلستان تأمین
شد
راضی بوده باشید.

۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در گلستان تأمین
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۲ ۰۲:۳۹:۴۹