۳۸ درصد لایروبی کانال آشوراده انجام شده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۳۸ درصد لایروبی کانال آشوراده انجام شده است به گزارش خبرنگار سایت احکام، علی محمد زنگانه شامگاه شنبه در جلسه علاج بخشی خلیج گرگان اظهارکرد: لایروبی کانال آشوراده در بهبود کیفیت آب موجود در خلیج، تردد شناورها و زمینه سازی سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در منطقه بسیار موثر است.
استاندار گلستان افزود: تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار ۲۸۴ میلیارد تومانی پروژه لایروبی کانال آشوراده خلیج گرگان جذب شده و خوشبختانه روند لایروبی به خوبی در حال اجرا است.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۸ درصد مسیر ۷.۵ کیلومتری تا عمق ۱.۵ کیلومتری لایروبی شده و به گفته مجری پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیا، هفت درصد از زمانبندی اجرای پروژه جلوتر هستیم.
زنگانه ادامه داد: لایروبی خلیج گرگان و کانال های منتهی به آن نیازمند تخصیص اعتبار پایدار با ردیف اعتباری بوده و انجام مطالعات لایروبی کانال های چاپاقلی و خوزینی هم انجام شده است.
استاندار گلستان گفت: باید سازمان بنادر با اخذ مجوز ماده ۲۳ زمینه را برای گنجاندن ردیف پایدار لایروبی خلیج و کانال های آن در لایحه سال آینده، ایجاد کند.
وی عنوان کرد: انجام لایروبی و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده می تواند زمینه ارتباطات با کشور ترکمنستان و بندر ترکمن باشی را فراهم آورد.
زنگانه افزود: باید نیازهای آبی خلیج گرگان و حقابه آن در مدت زمان کوتاه با پیگیری آب منطقه ای انجام و محیط زیست هم همکاری لازم را داشته باشد.
استاندار با بیان اینکه اولویت زهکشی ها تکمیل زهکشی های موجود و عدم تعریف زهکشی جدید باشد، گفت: ۱۳۵ آببندان غیرمجاز در استان فعالیت می کنند که مشکلات خاصی را به همراه دارند و باید هرچه سریعتر نسبت به تخریب آن اقدام شود. امیدوارم از خبر ۳۸ درصد لایروبی کانال آشوراده انجام شده است راضی بوده باشید.

۳۸ درصد لایروبی کانال آشوراده انجام شده است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۰ ۰۲:۴۱:۴۱