۳۴ درصد محصولات دامی خراسان جنوبی توسط عشایر تولید
می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۳۴ درصد محصولات دامی خراسان جنوبی توسط عشایر تولید
می‌شود
به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمد ابراهیم ابراهیمی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی که اعضای شورای اندیشه‌ورز بسیج عشایری و نمایندگان عشایر و مسئولان پایگاه‌های بسیج عشایری خراسان جنوبی به مناسبت روز بسیج عشایری حضور داشتند، با گرامی داشت یاد ۱۱ هزار شهید عشایری کشور و ۷۴ شهید عشایری استان گفت: جمعیت عشایری استان ۷۲ هزار نفر است که ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را شامل می‌شود.
وی با بیان این که ۳۴ درصد تولیدات دامی و ۳۰ درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می‌شود، افزود: آئین نامه ساماندهی عشایر همه دستگاه‌های اجرای را موظف کرده است که به عشایر خدمات مورد نیاز آنها را ارائه کنند.
وی با تاکید بر این که ما تسهیل کننده خدمات توسط دستگاه‌های اجرای به جامعه عشایری خراسان جنوبی هستیم، متذکر شد: جامعه عشایری باید به طور متوازن از خدمات ارائه شده برخوردار شوند و آبرسانی به روستاها و محلات عشایری با توجه به شروع فصل گرما باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این جلسه عضو شورای اندیشه‌ورز بسیج عشایری استان به بیان مشکلات و دغدغه‌های عشایر خراسان جنوبی پرداخت و گفت: عشایر به مردانگی با کمال شجاعت و اتحاد معروف هستند و مقاوم‌ترین قشر در برابر سختی‌ها هستند.
اسد زاده خواستار خرید تضمینی دام، محصولات دامی و گوشت قرمز عشایر، اصلاح قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به بیمه دام و تسریع در پرداخت غرامت مورد نظر، تأمین علوفه دام به اندازه کافی، تسهیل در پرداخت تسهیلات در همه امور مربوط به عشایر و تسهیل در اخذ ضمانت در پرداخت تسهیلات شد.
وی افزود: احداث انبارهای چند منظوره، صدور مجوز خروج دام مازاد عشایر از استان به خصوص در ایام عید قربان، تمدید تسهیلات دام کارت، اجرای طرح فراموش سده ایجاد کمربند سبز در دولت‌های گذشته، جلوگیری از ورود دام و در صورت نیاز دادن مجوز به عشایر برای واردات دام از دیگر خواسته‌های عشایر استان است.
وی با بیان این که آئین نامه ساماندهی عشایر مغفول مانده است، تصریح کرد: استخدام فرزندان عشایر در دستگاه‌های مرتبط با عشایر، اصلاح نژاد دام عشایر، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عشایری، ایجاد فضاهای ورزشی، حمایت از دانش آموزان مستعد برای ادامه تحصیل و پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان عشایر و… از دیگر خواسته‌های عشایر خراسان جنوبی است. امیدوارم از خبر ۳۴ درصد محصولات دامی خراسان جنوبی توسط عشایر تولید
می‌شود
راضی بوده باشید.

۳۴ درصد محصولات دامی خراسان جنوبی توسط عشایر تولید
می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۰:۱۲