۲۶ روستای استان یزد در مسیر گازرسانی/بدهی ۷۵۰ میلیاردی صنایع
یزد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۲۶ روستای استان یزد در مسیر گازرسانی/بدهی ۷۵۰ میلیاردی صنایع
یزد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، سعید عقلی روز یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه ۷۰ درصد انرژی استان یزد از طریق گاز تامین می شود، اظهار داشت: از ۸ هزار و ۹۰۰ مشترک عمده گاز استان یزد، ۳ هزار و ۴۰۰ مشترک گلخانه و متعلق به بخش کشاورزی هستند.
وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۷.۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان یزد مصرف شده که عمده این مصرف در ۶ ماهه اول سال مربوط به حوزه صنعت است اما در پنج ماهه آخر سال، تغییر مصرف صورت می گیرد به نحوی که میزان مصرف خانگی از ۱۱ درصد به ۲۵ درصد می رسد.
عقلی در مورد قطعی گاز در استان یزد نیز بیان کرد: مردم یزد خاطره قطعی گاز را فراموش کرده اند زیرا خدمات شرکت گاز در استان، مستمر و پایدار است و میزان قطعی به صفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به قطعی گاز در زمان بروز سیل در مردادماه امسال اظهار داشت: تنها قطعی گاز در برخی مناطق سیل زده مربوط به زمان بروز سیل است که در سریع ترین زمان ممکن وصل شد و مقاوم سازی شبکه در بخش های آسیب دیده نیز انجام شد.
عقلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گازرسانی به روستاهای استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد روستاهای استان یزد گازرسانی شده اند.
وی یادآور شد: در حال حاضر عملیات عمرانی گازرسانی در ۲۶ روستای استان یزد در حال اجراست که تا پایان سال ۱۴۰۲ کار گازرسانی به تمامی آنها انجام می شود.
عقلی ادامه داد: با اتمام گازرسانی به ۲۶ روستای یاد شده، عملیات گازرسانی به روستاهای استان یزد متوقف نمی شود بلکه روستاهای بالای ۲۰ خانوار همچنین روستاهای هدف گردشگری در اولویت شرکت گاز استان یزد برای گازرسانی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بدهی مشترکان گاز استان یزد اظهار داشت: بدهی مردم در بخش خانگی ۵۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: بدهی صنایع استان نیز بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است که عمده این بدهی مربوط به واحدهای فولادی و کاشی و سرامیک است.
عقلی اظهار داشت: کمیته وصول مطالبات به همین منظور تشکیل شده و تلاش می کنیم ضمن همکاری تعامل با صنایع، این بدهی را به حساب خزانه واریز کنیم. امیدوارم از خبر ۲۶ روستای استان یزد در مسیر گازرسانی/بدهی ۷۵۰ میلیاردی صنایع
یزد
راضی بوده باشید.

۲۶ روستای استان یزد در مسیر گازرسانی/بدهی ۷۵۰ میلیاردی صنایع
یزد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۷ ۰۲:۴۰:۱۴