۲۴ داعشی در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۲۴ داعشی در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، سرلشکر «اولگ یگوروف»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه از عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی و هلاکت اعضای این گروه‌ها خبر داد.
معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه در این ارتباط گفت: «واحدهای امنیتی دولتی سوریه روز جمعه حداقل ۲۴ شبه نظامی گروه تروریستی داعش را در یک عملیات ویژه در نزدیکی شهر درعا کشته اند.»
یگوروف همچنین گفت: «یگان های امنیتی دولتی سوریه عملیات ویژه ای را برای جستجو و خنثی کردن شبه نظامیان مرتبط با گروه تروریستی داعش در منطقه مسکونی دره البلد در شهر درعا انجام داده اند.» به گفته یگوروف، منطقه پاکسازی شده و در این عملیات بیش از ۳۰۰ ساختمان جستجو، ۲۴ ستیزه جو کشته و ۲۴ نفر دیگر دستگیر و همچنین شش بمب دست ساز کشف و خنثی شدند.
یگوروف این را نیز افزود که روز جمعه حداقل ۲۱ نفر از مخالفان با دولت سوریه صلح کردند و ۶۲ سلاح شامل ۵۰ تفنگ تهاجمی و ۱۲ نارنجک انداز و همچنین بیش از ۸۰۰۰ گلوله مهمات به ارتش سوریه تحویل داده شد. یگوروف گفت: «عملیات روزانه کمیسیون آشتی برای حل و فصل وضعیت ستیزه جویان و محل پذیرش سلاح و مهمات ادامه دارد.»
همچنین این سرلشکر روسی از کشته شدن یک سرباز سوری در استان ادلب و زخمی شدن یک سرباز سوری دیگر در تیراندازی خمپاره‌ای توسط تروریست‌ها از معرت المحوس به مواضع نیروهای دولتی در آن منطقه خبر داد.
در عین حال درگیری‌های داخلی میان گروه‌های تروریستی سوری همچنان ادامه دارد و هفته گذشته پنج گروهک تروریستی عضو گروه «احرار الشام» اعلام کردند که «عامر الشیخ» سرکرده کل خود را برکنار و «ابو سلیمان» را جایگزین کردند. بر همین اساس، دیده بان موسوم به «حقوق بشر سوریه» که دفتر آن در لندن قرار دارد، جمعه گذشته گفته بود که درگیری میان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه بالا گرفته است.
گزارشی درباره علت برکناری عامر الشیخ منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد این موضوع با توجه به تشدید اختلافات درون گروهی اخیر تروریست‌های احرار الشام مرتبط باشد.
دیده بان «حقوق بشر سوریه» افزود: اخیراً درگیری میان گروهک تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) که مورد حمایت ترکیه است، ۲۷ کشته برجای گذاشته است.
هیئت تحریر الشام بر خارج شدن گروه‌های مسلح از شهرها و روستاها و تمرکز یافتن در جبهه‌های نبرد اصرار و پافشاری دارد. در واقع جبهه النصره به دنبال آن است تا به طور کامل بر تمامی مناطق واقع میان ادلب و جرابلس به طور یکپارچه تسلط یابد. امیدوارم از خبر ۲۴ داعشی در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند راضی بوده باشید.

۲۴ داعشی در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۲ ۰۲:۴۰:۴۵