۱۷۱ شهید فلسطینی در کمتر از ۱۰ ماه در کرانه باختری

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۷۱ شهید فلسطینی در کمتر از ۱۰ ماه در کرانه باختری به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همزمان با تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ فلسطینی در درگیری با اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند. در این گزارش آمده است که استان جنین با ۴۶ شهید بیشترین تعداد شهدا را در میان تمامی استان‌های کرانه باختری ثبت کرده است.
در همین ارتباط نیز، محمد العواوده مدیر بخش اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین گفته است از مجموع شهدا، ۱۲۰ نفر در کرانه باختری و ۵۱ نفر هم در نوار غزه به شهادت رسیدند.
این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه جنین بیشترین تعداد شهدا را در میان استان‌های کرانه باختری داشته، تاکید کرد که آخرین شهید فلسطینی قیس عماد شجاعیه جوان ۲۳ ساله فلسطینی است که شب گذشته در شمال رام الله به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید. العواوده تصریح کرد که در این مدت ۸۰۰ مجروح از مناطق مختلف کرانه باختری به بیمارستان‌ها منتقل شدند که برخی از آنان از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفته و وضعیت وخیمی دارند.
این مسئول وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد که بیشتر این افراد از ناحیه بالاتنه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.
لازم به ذکر است که شهرها و روستاهای کرانه باختری طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی بوده که اکثراً این درگیری‌ها به شیوه درگیری مسلحانه بوده است.
در این درگیری‌ها شمار زیادی از نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی نیز کشته یا زخمی شدند.
افزایش آمار شهدای فلسطینی در شرایطی است که حدود دو ماه پیش، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این رژیم عملیات برای مقابله با آنچه خشونت در کرانه باختری و جاهای دیگر خواند را تشدید خواهد کرد. گانتز در ادامه افزود: نظامیان ما به عملیات خود در محورها، خط تماس و در عمق منطقه به میزان لازم ادامه خواهند داد.
بر اساس گزارش النشره، این اظهارات گانتز در واکنش به بازداشت یک جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست پس از تلاش برای انجام حمله تیراندازی در تل آویو بیان شد. این جوان فلسطینی به نام «محمد المیناوی» که ۲۰ ساله و اهل نابلس است، با کلاشینکف و مواد منفجره در یافا دستگیر شد در حالی که برای انجام عملیات تیراندازی در تل آویو برنامه ریزی می‌کرد. او پیشتر به اتهام تلاش برای حمله با سلاح سرد در ماه مه گذشته بازداشت شده بود.
با افزایش تنش‌ها و عملیات‌های مسلحانه جوانان فلسطینی علیه اشغالگران، سازمان ملل در گزارشی سال میلادی ۲۰۲۲ را خونین‌ترین سال کرانه باختری ارزیابی و توصیف کرده است. امیدوارم از خبر ۱۷۱ شهید فلسطینی در کمتر از ۱۰ ماه در کرانه باختری راضی بوده باشید.

۱۷۱ شهید فلسطینی در کمتر از ۱۰ ماه در کرانه باختری  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۶ ۰۲:۴۷:۱۰