۱۵۰ منطقه و بیش از ۲۰۰ هزار نفر درگیر اعتراضات علیه نتانیاهو
شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ۱۵۰ منطقه و بیش از ۲۰۰ هزار نفر درگیر اعتراضات علیه نتانیاهو
شدند
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از جورزالیم پست، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر شهرهای رژیم صهیونیستی برای بیست و یکمین هفته پیاپی علیه طرح نتانیاهو برای تغییرات قضائی دست به تظاهرات زدند.
گفته شده تظاهرات در ۱۵۰ شهر، میدان و تقاطع در سراسر رژیم اسرائیل همراه با محل اصلی تظاهرات در خیابان کاپلان تل آویو برگزار شده است.
طبق برآورد سازمان دهندگان، حدود ۲۳۵ هزار اسرائیلی برای تظاهرات علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند.
این تظاهرات که هر هفته برگزار می‌شود، امروز از ساعت ۱۹ از میدان هابیما تل آویو آغاز شد. حدود ۱۳۵ هزار صهیونیست در در خیابان کاپلان حضور داشتند.
در تظاهرات تل آویو «موشه بوگی یاالون»، وزیر جنگ و رئیس دفتر سابق وضعیت این روزهای تل آویو را خطرناک توصیف کرد. یعلون از بودجه ملی اخیر دولت انتقاد کرد و آن را «بودجه یک رژیم دیکتاتوری» خواند. او همچنین به «یایر لاپید»، رهبر مخالفان و «بنی گانتز»، رئیس اتحاد ملی به دلیل تمایل آنها برای ادامه مذاکرات با کابینه نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: «شما دارید با او [نتانیاهو] و حامیانش صحبت می‌کنید؟ با کدام دیکتاتوری مذاکره می‌کنید؟»
پلیس رژیم صهیونیستی پیش از تظاهرات اعلام کرده بود که تعدادی از جاده‌های تل‌آویو و حیفا برای تردد در شامگاه شنبه مسدود خواهد شد.
معترضان صهیونیستی طی پنج ماه گذشته همواره با برگزاری تظاهرات‌های گسترده و پی در پی خواستار لغو کامل طرح نتانیاهو برای تغییرت قوانین قضائی بوده‌اند.
این در حالی است که شش هفته پیش «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی علیه او قبل از تشدید تنش‌های نظامی و تجاوزات علیه مسجدالاقصی و نوار غزه، شکست را پذیرفت و توقف طرح اصلاحات قضائی موردنظر خود را اعلام کرده بود. او در سخنرانی خود عنوان کرده بود که به منظور جلوگیری از دودستگی و اختلافات داخلی، توقف طرح اصلاحات قضائی را به منظور دست‌یابی به اجماعی گسترده اعلام می‌کند. او مدعی شد که تصمیمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین صهیونیست‌ها ندارد.
تصمیم مخالفان نتانیاهو برای از سرگیری دوباره تظاهرات علیه او و طرح جنجالی کابینه‌اش بیانگر این است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وعده‌های نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند و فشارهای سیاسی داخلی همزمان با فشارهای نظامی خارجی تحمیل شده از جانب مقاومت، آینده رژیم صهیونیستی را با سرنوشت مبهمی مواجه کرده است.
از سوی دیگر، نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. در پنج ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضائی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.
بر اساس این گزارش، ائتلاف حزبی نتانیاهو نیز از محبوبیت خوبی در میان صهیونیست‌ها برخوردار نبوده و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی شاهد دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.
این در حالیست که نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که محبوبیت بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به صورت قابل توجهی در برابر نتانیاهو افزایش یافته است.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که احزاب کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در صورت مشارکت در انتخابات پارلمانی تنها ۵۰ کرسی به دست خواهند آورد؛ این در حالیست که این احزاب در حال حاضر ۶۴ کرسی در پارلمان دارند. در مقابل نیز احزاب معارض ۷۰ کرسی به دست خواهند آورد.
روزنامه معاریو نوشت که این کاهش محبوبیت به تشدید تنش‌های امنیتی در داخل اراضی اشغالی و نارضایتی‌ها نسبت به طرح‌های اصلاحاتی نتانیاهو و افزایش حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی برمی‌گردد. امیدوارم از خبر ۱۵۰ منطقه و بیش از ۲۰۰ هزار نفر درگیر اعتراضات علیه نتانیاهو
شدند
راضی بوده باشید.

۱۵۰ منطقه و بیش از ۲۰۰ هزار نفر درگیر اعتراضات علیه نتانیاهو
شدند  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۸ ۰۲:۳۸:۴۱