یک روز جنگ اوکراین برابر با یک ماه جنگ افغانستان است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر یک روز جنگ اوکراین برابر با یک ماه جنگ افغانستان است به گزارش سوالات شرعی و احکام، انتشار برخی گزارش‌ها حکایت از حجم بسیار زیاد استفاده از تسلیحات غربی در جریان جنگ اوکراین دارد. در همین ارتباط نیز وبگاه نیویورک تایمز سندیکیت، در گزارشی درباره استفاده از تسلیحات در جنگ اوکراین می‌گوید: پس از گذشت ۹ ماه از جنگ، عدم آمادگی اساسی غرب برای تأمین همه سلاح‌های مورد نیاز اوکراین، چالش دیوانه‌واری را به راه انداخته است.
در این گزارش به نقل از مقامات ناتو گفته شده که میزان توپخانه و تسلیحات مورد استفاده در جنگ اوکراین حیرت آور است. گزارش می‌گوید: در افغانستان، نیروهای ناتو ممکن بود حتی ۳۰۰ گلوله توپ در روز شلیک کنند و هیچ نگرانی واقعی در مورد دفاع هوایی نداشته باشند، اما در اوکراین روزانه هزاران گلوله شلیک می‌شود.
کامیل گراند، کارشناس دفاعی در شورای روابط خارجی اروپا که تا همین اواخر دستیار دبیر کل ناتو در امور سرمایه گذاری دفاعی بود، گفت: یک روز جنگ در اوکراین با یک ماه یا بیشتر جنگ در افغانستان برابری می‌کند.
همچنین یک مقام ارشد ناتو گفت: در تابستان در منطقه دونباس، اوکراینی‌ها روزانه ۶ تا ۷ هزار گلوله توپ شلیک می‌کردند و در مقابل روس‌ها نیز روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار گلوله شلیک می‌کردند، اما ایالات متحده فقط توان تولید ماهانه ۱۵ هزار گلوله تسلیحاتی سنگین را دارد. بنابراین غرب در حال تلاش برای یافتن تجهیزات و مهمات به طور فزاینده کمیاب دوره شوروی در اوکراین است تا جایگزینی برای کمبودها باشد، از جمله موشک‌های دفاع هوایی S-۳۰۰، تانک‌های T-۷۲ و به ویژه گلوله‌های توپخانه کالیبر شوروی.
در این گزارش همچنین گفته شده که غرب در تلاش است تا با سیستم‌های جایگزین، حتی اگر قدیمی‌تر باشد، ذخایر موشک‌های دفاع هوایی گران قیمت ضد تانک را با دیگر تسلیحات ارزان‌تر جایگزین کند. این وضعیت سیگنال‌های قوی به صنایع دفاعی غرب می‌فرستد مبنی بر اینکه قراردادهای طولانی‌مدت در راه است و شیفت‌های بیشتری از کارگران باید به کار گرفته شوند و خطوط کارخانه‌های قدیمی‌تر باید نوسازی شوند. اوکراین حتی در تلاش است تا از کشورهایی مانند کره جنوبی مهمات خریداری کند تا ذخایری خود را پر کند.
حتی بحث‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری ناتو در کارخانه‌های قدیمی سلاح سازی در جمهوری چک، اسلواکی و بلغارستان برای از سرگیری تولید گلوله‌های ۱۵۲ میلی‌متری و ۱۲۲ میلی‌متری شوروی برای تسلیحات توپخانه‌ای اوکراین وجود دارد، اما موانع به اندازه راه حل های در حال پیگیری بی شمار هستند.
کشورهای ناتو – اغلب با سر و صدای زیاد – تعدادی توپخانه پیشرفته غربی را در اختیار اوکراین قرار داده اند که از گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری استاندارد ناتو استفاده می‌کند. اما سیستم‌های ناتو به ندرت برای استفاده از گلوله‌های تولید شده توسط سایر کشورهای غیر ناتو، که اغلب پوسته‌هایی متفاوت دارند، استفاده می‌شوند. امیدوارم از خبر یک روز جنگ اوکراین برابر با یک ماه جنگ افغانستان است راضی بوده باشید.

یک روز جنگ اوکراین برابر با یک ماه جنگ افغانستان است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۷ ۰۲:۳۷:۲۴